آفتاب

قلم جادوگری از جنس آمریکای لاتین

قلم جادوگری از جنس آمریکای لاتین

روزنامه ایران نوشت: مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات شش دهه روزنامه نگاری» نوشته محمد بلوری طی مراسمی در نهاد فرهنگی ادبی پرورش کتاب مشهد با حضور جمعی از استادان دانشگاهی، فرهنگیان و علاقه‌مندان به ادبیات برگزار شد.

در این مراسم نویسنده کتاب که به مشهد سفر کرده بود به‌نقل خاطراتی درباره ۶۰ سال فعالیت مطبوعاتی‌اش پرداخت و ضمن پاسخ به پرسش‌های حاضران درباره کیفیت مطبوعات و نحوه تلاش خبرنگاران در دوره‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی به شرح خاطراتی از این دوره پرداخت. در این مراسم محمد حسین پاپلی یزدی استاد دانشگاه به‌عنوان سخنران این نشست تلاش محمد بلوری در نگارش کتاب خاطرات ۶ دهه روزنامه‌ نگاری را ستود و کتاب بلوری را راهنمایی ویژه برای روشنفکران و خبرنگاران جوان دانست.

همچنین احمد آفتابی عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد که دبیری این نشست را برعهده داشت ضمن ستایش از تلاش ۶۰ ساله محمد بلوری در عرصه روزنامه‌نگاری گفت: کتاب خاطرات ۶ دهه روزنامه نگاری محمد بلوری کتابی به غایت جذاب و خواندنی است که مدام خواننده را از لحاظ شیوه نگارش و شرح وقایع به حیرت وا می‌دارد. او گفت: محمد بلوری در آغاز نگارش کتابش با شگردی خاص و به‌کارگیری هوشمندانه شیوه روایی غافلگیر کننده‌ای که یاد آور ادبیات امریکای لاتین است، شوقی عجیب و دلپذیر به خواننده می‌بخشد. ذوق و استعداد نویسندگی و قدرت بی‌چون و چرا در روایت ماجراهای جنایی از محمد بلوری نویسنده‌ای بی‌رقیب در این عرصه ساخته است. کتاب خاطرات او از طرفی سرشار از داستان‌های واقعی جنایی است: مانند قتل زنی که با حمیدرضا پهلوی رابطه داشته و از او باردار بوده یا ماجراهای مهدی بلیغ معروف به آرسن لوپن ایران که کاخ دادگستری را فروخت و...

محمدبلوری در سخنانی به تشریح خاطرات دوران ۶۰ ساله روزنامه‌نگاری‌اش پرداخت که بخشی از خاطرات او بویژه در حوزه حوادث مورد استقبال حاضران واقع شد. او در بخشی از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که تجربه رقابت خبرنگاران در دهه‌های گذشته یکی از دلایل اصلی پیشرفت مطبوعات بود که از سوی دیگر باعث می‌شد تیراژ روزنامه‌ها نیز افزایش پیدا کند. رقابت خبرنگاران برای به‌دست آوردن اخبار گاهی ماجراهای شگفتی‌آوری را به‌وجود می‌آورد.
کد N2324228

وبگردی