آفتاب

وزیران امور خارجه ایران و کانادا دیدار و گفت‌وگو کردند

وزیران امور خارجه ایران و کانادا دیدار و گفت‌وگو کردند

وزیران امور خارجه ایران و کانادا درباره همکاری‌های کنسولی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران جان باختند، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اداره‌کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» و «فرانسوا فیلیپ شامپانی» عصر جمعه در دیداری که به درخواست طرف کانادایی در مسقط برگزار شد، ضمن ابراز تاسف مجدد از سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در خصوص همکاری های کنسولی، فنی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در آن سانحه جان باختند گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.


در این دیدار مقرر شد تیم‌های کارشناسی وزارتخانه‌های دو کشور به تماس‌های خود در این زمینه ادامه دهند.


ظریف و شامپانی توافق کردند در زمان مناسب در آینده مجددا دیدار و گفت‌وگو کنند.


سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر در راه بازگشت از هند به کشور، در توقفی کوتاه در مسقط با وزیر امور خارجه کانادا دیدار و گفت و گو می‌کند.


ظریف که از روز سه شنبه گذشته به منظور شرکت در نشست بین المللی رایسینا وارد دهلی نو پایتخت هند شد، در حاشیه این نشست با مقامات حاضر در این نشست درباره روابط دو جانبه و مهمترین تحولات بین‌المللی و منطقه، رایزنی کرد.  


یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه 18 دی ماه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۷ مسافر ایرانی جان باختند.



کد N2321964

وبگردی