آفتاب

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

از همه راه هایی که بتوان از طریق آن اقامت بلند مدت پرتغال را بدست آورد می توان اقامت پرتغال را که منظور همان اقامت دائم است بدست آورد.

مهاجرت به پرتغال، کشوری که از قدمت طولانی برخوردار است و آثار تاریخی فراوانی دارد برای خیلی از متقاضیان مهاجرت جذابیت های خاص و فراوانی دارد. در طول سالیان گذشته اکثر افرادی که برای مهاجرت به این کشور اقدام نموده اند بیشتر از طریق تحصیل و سپس از طریق روش سرمایه گذاری بوده است که هر دو روش از روش های متعدد مهاجرت خواهد بود. لذا جهت مهاجرت به پرتغال علاوه بر روش هایی که در بالا عنوان شد روش های دیگری نیز وجود دارد که به طور کلی شامل مهاجرت از  طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج و نامزدی و همچنین پناهندگی خواهد بود. روش مربوط به تحصیل به دلیل استقبال زیاد و دانشگاه های معتبر این کشور از محبوبیت خاصی در بین دیگر روش ها برخوردار است. برای تحصیل در پرتغال نیز متقاضی مورد نظر  در مرحله اول باید بتواند از دانشگاه یا کالج و یا موسسه ای آموزشی در این کشور یک پذیرش تحصیلی به دست آورد و با آن پذیرش تلاش به اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی پرتغال نماید.

در بین دانشگاه های پرتغال دانشگاه های معتبر متعددی وجود دارد که همواره برای اخذ پذیرش از آنها دانشجویان با یکدیگر رقابت می نمایند. در خصوص کار نیز شرایط به همین منوال  است با این تفاوت که فرد متقاضی می بایست کار را از شرکت یا کمپانی یا شخصی که در حوزه فعالیت خود فعالیت می نماید  پیدا نماید و با گرفتن ارتباط با وی از او بخواهد که در صورت پسند روزمه اش یک پیشنهاد شغلی یا دعوت نامه کاری ارسال نماید تا نیروی کار مورد نظر با آن پیشنهاد شغلی بتواند ویزای کاری پرتغال را دریافت نماید و با آن ویزا به این کشور مهاجرت نماید. از دیگر روش هایی که در پرتغال نیز متداول است سرمایه گذاری در پرتغال است که دولت این کشور بسیار از آن استقبال به عمل می آورد.

اقامت پرتغال

از همه راه هایی که بتوان از طریق آن اقامت بلند مدت پرتغال را بدست آورد می توان اقامت پرتغال را که منظور همان اقامت دائم است بدست آورد. البته ناگفته نماند که اقامت به طور مطلق کلمه به انواع اقامت در این کشور اطلاق می شود که روش ها و انواع مختلفی دارد اما در لفظ عام مردم زمانی که از اقامت پرتغال صحبت به میان می آورند منظورشان همان اقامت دائم است. با این حال برای اخذ اطلاع در زمینه انواع موارد مهاجرت باید اذعان نمود که اقامت از طرق مختلفی بدست می آید. برای مثال فردی که توانسته از دانشگاه پذیرش بگیرد و ویزای تحصیلی پرتغال را بدست آورد اقامت تحصیلی این کشور را اخذ نموده است یا شخصی که با داشتن پیشنهادی کاری از سوی یک کارفرما وارد پرتغال می شود می تواند اقامت کاری پرتغال را بدست آورد

که هر دو نوع این اقامت ها اقامت های طولانی مدت و یا بلند مدت خواهد بود که قابلیت تبدیل به اقامت دائم را خواهند داشت اما اقامتی که در هیچ موردی نمی توان آن را به اقامت دائم و یا حتی بلند مدت تبدیل نمود اقامت کوتاه مدت برای مقاصد تفریحی و گردشگری و یا بازدید از اقوام و دوستان و آشنایان خواهد بود که در  لفظ عامه به آن ویزاهای ویزیتوری و یا توریستی می گویند که از نوع ویزاهای کوتاه مدت تایپ C است. این نوع از اقامت ها برای مدتی کوتاه و برای مقاصدی مشخص به فرد اعطا می شود و طولانی ترین مدت اقامت معمولا 3 ماهه است اما آفیسر ممکن است برای مدت کوتاه تری نیز آن را صادر نموده باشد. اما اقامت های تایپ D که همان اقامت های تحصیلی و یا کاری است می تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

هزینه زندگی در پرتغال

اما مهم ترین اصلی که تاثیر بسزایی در امر مهاجرت دارد بخصوص زمانی که هدف، زندگی در یک کشور بصورت دائم است این است که آن فرد از پس هزینه های زندگی در آن کشور برآید. در خصوص هزینه زندگی در پرتغال نیز این امر صدق می کند. به همین خاطر است که باید در ابتدا اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید بررسی نمایید که می توان از پس هزینه های زندگی در آن کشور برآمد یا خیر. طبیعتا هزینه های زندگی در کشور پرتغال از هزینه های زندگی در ایران بالاتر است که مسئله واضحی است زیرا واحد پولی € ارزشی  بسیار بالاتر از واحد پولی ما دارد. در عین حال میزان درآمد نیز در این کشور بسیار بالاتر از درآمد در ایران است البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که سطح اقتصاد در پرتغال به اندازه کشورهای دیگر در حوزه شنگن مانند آلمان و هلند و سایر کشورها به آن میزان بالا نیست اما طبیعتا زندگی در حوزه شنگن اروپا بالاجبار هزینه های بالا و درآمد بالاتری را نیز می طلبد. هزینه های زندگی در پرتغال برای اجاره محل اقامت متفاوت است به طور مثال اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 674 € در ماه است  در حالی که همین آپارتمان در حومه شهر هزینه ای در حدود 489 € در ماه خواهد داشت و یا اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه نیز در مرکز شهر 1223 € به طور تقریبی هزینه در بردارد اما همین آپارتمان را می توان در حومه شهر با هزینه در حدود 820 € اجاره نمود. لذا یکی از عوامل تاثیرگذار در مورد میزان هزینه های زندگی می تواند محل سکونت شما در آن کشور نیز باشد. در انتها نیز با تشکر از مطالعه مقاله فوق پیشنهاد می نماییم تا با موسسه سفیران سروش سعادت در امر مهاجرت تماس حاصل نمایید.
کد N2320954

وبگردی