آفتاب
یک عضو فراکسیون ولایی:

پرونده سقوط هواپیما باید در مسیر شفاف‌شدن جزییات و برخورد با خاطیان در مسیر قانون جلو رود

پرونده سقوط هواپیما باید در مسیر شفاف‌شدن جزییات و برخورد با خاطیان در مسیر قانون جلو رود

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: اطلاع رسانی، شفاف سازی و بیان واقعیت باید در همان ساعات اولیه انجام می‌شد تا حماسه‌های ملی مردم و نیروهای مسلح کمتر تحت الشعاع قرار گیرد.



اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت شفافیت اطلاع رسانی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی و برخورد با خاطیان این حادثه بیان کرد: متاسفانه شاهد وقوع حادثه‌ای بودیم که راههایی برای جلوگیری از وقوع آن وجود داشت. حتما قصورهایی از سوی دستگاههای مذکور رخ داده که با تحقیق و بررسی باید روشن شود.

وی افزود: بخشی از خطا به فرودگاه و سازمان هواپیمای کشوری باز می‌گردد که باید در آن ساعات حساس کلیه‌ی پروازها در آسمان کشور را ممنوع اعلام می‌کردند. از سوی دیگر عدم هماهنگی و ارتباط و اطلاع رسانی در بین نیروهای پدافند از دلایل وقوع این حادثه است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه با بیان اینکه ما شاهد از دست رفتن هموطنان بیگناه خود بودیم، اظهار کرد: این حادثه باید به دقت بررسی شود. اگر امروز از کنار این حادثه به راحتی عبور شود در آینده نیز حساسیت کم رنگ می‌شود و شاهد وقوع حوادثی از این جنس خواهیم بود. لازم است به جد این پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد و جنبه‌های مختلف آن به صورت کارشناسی بررسی شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: اطلاع رسانی و شفاف سازی و بیان واقعیت باید در همان ساعات اولیه صورت می‌گرفت. این که بخواهیم قضاوت کنیم مقصر اصلی چه کسی بوده مستلزم گذر زمان و بررسی کارهای کارشناسی است. ولی اصل اصابت موشک به هواپیما باید در همان ابتدا اعلام می‌شد. تا برای نظام این میزان هزینه به دنبال نداشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد:‌ اطلاع رسانی به موقع می‌توانست بار منفی را کمی کاهش دهد نباید اجازه می‌دادیم حماسه‌ای که در تشییع سردار سلیمانی خلق شد و نمایش اقتدار ایران در حمله به پیشرفته ترین پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه با این کوتاهی تحت الشعاع قرار گیرد. این پرونده باید در مسیر شفاف‌تر شدن جزییات و در نهایت برخورد با افراد خاطی در مسیر قانون جلو برود.

قره خانی همچنین با اشاره به جان باختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان افزود:‌ مردم با نیت خیر و برای سپاسگزاری از خدمات چندین ساله سردار سلیمانی به صحنه آمده بودند که سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی منجر به کشته شدن آنان شد. در این حادثه نیز قطعا عده‌ای مقصر هستند و باید شناسنایی و برخورد لازم صورت گیرد.

وی در پایان بیان کرد:‌ از نظر بنده یکی از اقداماتی که برای دلجویی از خانواده‌های این عزیزان می‌تواند صورت بگیرد اعلام شدن جان باختگان حادثه کرمان و حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به عنوان شهید است.
کد N2319031

وبگردی