آفتاب

خون سردار سلیمانی چشم طراحان را گرفت

خون سردار سلیمانی چشم طراحان را گرفت

تصاویر بیلبورد بزرگ میدان ولیعصر که همواره تلاش می‌کند متناسب با موضوعات روز طرح‌ها و گاهی شعارهایی را منتشر کند و البته گاهی‌ هم با چالش‌ و انتقادهایی همراه می‌شود، این بار با شعار و تصویری از سردار سلیمانی بالا رفته است.

همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی، دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) نیز با پس‌زمینه‌ای قرمز، شعار «خون تو حریف می‌طلبد» و تصویری از این سردار ملی خودنمایی می‌کند.


علی محمدی، سخنگوی خانه طراحان انقلاب اسلامی درباره این طرح با بیان اینکه «دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) معمولاً با بازخوردهای بین‌المللی در رسانه‌های مختلف همراه است»، به ایسنا توضیح می‌دهد: از زمانی که خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی را شنیدیم، بسیار برایمان مهم بود که به این موضوع بپردازیم. در همین راستا برای این طراحی این بنر نه تنها از تیم اصلی انجمن که معمولاً کار طراحی دیوارنگاره را برعهده دارند، بلکه از جمعی از اساتید این حوزه نیز دعوت کردیم. هدفمان این بود که با طراحی این دیوارنگاره به نوعی بتوانیم به سردار سلیمانی ادای دین کنیم.


او ادامه می‌دهد: با توجه به شرایط و فرصت زمانی کمی که در اختیار داشتیم، به برکت نام شهید مراحل طراحی در یک نصف روز تمام شد. در ابتدا نمی‌توانستیم هیچ تصویری را تصور کنیم، اما جالب است بدانید که خیلی اتفاقی از خودمان سوال کردیم که چرا نمی‌توانیم طرحی را درباره این موضوع تجسم کنیم و متوجه شدیم که به خاطر این است که خون جلوی چشمانمان را گرفته و از همین موضوع به پس‌زمینه قرمز رسیدیم.


محمدی با بیان اینکه «می‌خواستیم که با طرحی ساده و شفاف پیاممان را برسانیم»، یادآور می‌شود: بر همین اساس هم جمله «خون تو حریف می‌طلبد» را به همراه تصویری از سردار سلیمانی را انتخاب کردیم؛ البته این طرح ذیل کمپینی تعریف شده که از طریق آن پیکتوگرام شهید سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد و از سوی دیگر در قالب کاربردهای مختلف در سطح شهرها توزیع شود. این کمپین هم‌اکنون آغاز شده است و امیدواریم فراگیر شود.  


سخنگوی خانه طراحان انقلاب اسلامی همچنین درباره طرح آینده دیوارنگاه میدان ولیعصر (عج)، خاطرنشان می‌کند: طرح دیگری با موضوع شهید سلیمانی و مساله انتقام در نظر داریم که هم‌اکنون در مراحل ایده‌پردازی و طراحی شعار قرار دارد؛ البته زمان دقیق رونمایی از آن هنوز مشخص نیست، اما ان‌شاءالله به‌زودی و در همین روزهای آینده رونمایی می‌شود.
کد N2316102

وبگردی