آفتاب

پاسخ وزیر ارتباطات به تهدید ترامپ در هدف قرار دادن مراکز فرهنگی/ ترامپ مثل داعش، هیتلر و چنگیز است

پاسخ وزیر ارتباطات به تهدید ترامپ در هدف قرار دادن مراکز فرهنگی/ ترامپ مثل داعش، هیتلر و چنگیز است

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بامداد امروز در توئیتی گستاخانه ایران را تهدید به هدف قرار دادن مراکز فرهنگی کرده است. آذرجهرمی در پاسخ به این تهدید او را داعش، هیتلر و چنگیز توصیف کرد.



به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بامداد امروز در توئیتی نوشت:

ایران برای سال‌ها هیچ چیز به جز مشکلات نبوده. بیاید این را یک اخطار در نظر بگیریم که اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند، ما ۵۲نقطه از مکان‌های ایرانی را هدف قرار داده‌ایم (به نشانه‌ی ۵۲ آمریکایی که توسط ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته شده‌بودند)، بعضی مناطق به شدت سطح بالا و برای ایران و برای فرهنگ ایرانیان بسیار مهم هستند، و آن اهداف، و خود ایران، به سرعت و به شدت هدف قرار خواهند گرفت. ایالات متحده‌ی آمریکا تهدید بیش‌تری نمی‌خواهد.

این توئیت با واکنش‌های تند بسیاری از کاربران در جهان روبه‌‌رو شده است چراکه ‌تخریب عمدی مکان‌های فرهنگی طبق قطعنامه بین‌المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

تهدید ترامپ به هدف قرار دادن مراکز فرهنگی شبیه اقداماتی است که در طول تاریخ توسط مستبدان انجام شده و به تازگی توسط گروه تروریستی داعش در شهرهای مورد حمله آن‌ها تکرار شده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌‌آوری اطلاعات در توئیتر در پاسخ به این تهدید؛ ترامپ را مثل داعش، هیتلر و چنگیز توصیف کرده است.

آذری جهرمی در توئیتر نوشت:

ترامپ مثل داعش، مثل هیتلر، مثل چنگیز است که از فرهنگ متنفرند. ترامپ یک تروریست کت و شلواری است. او خیلی زود از تاریخ فرا خواهد گرفت که هیچکس نمی تواند "ملت و فرهنگ بزرگ مردم ایران" را شکست دهد.
کد N2314178

وبگردی