آفتاب

سردار سلیمانی "عمار" و "مالک" انقلاب و نماد مقاومت در عرصه بین‌الملل بود

سردار سلیمانی "عمار" و "مالک" انقلاب و نماد مقاومت در عرصه بین‌الملل بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) طی سخنانی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس- فرمانده برجسته الحشد الشعبی- گفت: حق حاج قاسم این نبود که در بستر از دنیا برود.



به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی اظهار کرد: گرچه حاج قاسم را بیشتر در عرصه‌های نبرد و فرماندهی و عرصه بین‌الملل می‌شناسند اما ایشان هیچ وقت خود را فرمانده نمی‌دانست. ادبیات کلامی حاج قاسم ادبیات فرماندهی نبود ادبیات بندگی خدا بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی اهل معرفت، محبت، اطاعت و ادب بود. به این ابعاد شخصیتی سردار کمتر پرداخته شده است. هنگامی که صحبت می‌کرد، حریم را حفظ می‌کرد و انسان از حضور ایشان لذت می‌برد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) حاج قاسم را به معنای واقعی کلمه "عمار انقلاب" و "مالک انقلاب" دانست افزود: او هم صاحب بصیرت و فرماندهی بزرگ بود. مقام معظم رهبری وقتی فرماندهی به دست حاج قاسم بود احساس امنیت می‌کرد و هیچ دغدغه ای به مأموریتی که به او داده میشد در او وجود نداشت.

رئیس اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ‌های شیعه گفت: سردار سلیمانی اگر در مبارزه با داعش هم شهید می‌شد این جایگاهش نبود. جایگاه ایشان خیلی عمیق‌تر بود که به دست شرورترین افراد و به دستور ترامپ که محور شرارت در جوامع بین الملل است شهید شود.

رمضانی در ادامه با تقدیر از شخصیت فردی و اجتماعی ابومهدی المهندس جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: ابومهدی فرماندهی بزرگ بود. وقتی از او سوال شد چه کسی را از همه بیشتر دوست داری گفت حضرت آقا و بعد از ایشان حاج قاسم را دوست دارم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) این بزرگان در عرصه بین‌الملل برای آن اتفاق بزرگتر باید شهید شوند تا زمینه تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم شود. تعبیری که رهبر انقلاب در پیام تسلیت به کار بردند قابل تأمل است که چه بسا این اتفاق تعجیل در ظهور را به دنبال داشته باشد.

رمضانی با طرح این سؤال که امام زمان(عج) اگر فرماندهی در آن اتفاق بزرگ بخواهند داشته باشد آیا حاج قاسم از آن فرماندهان در رکاب حضرتش نخواهد بود؟ افزود: به همین جهت ما اولین تسلیت را به حضرت ولیعصر(عج) عرض کردیم و ایشان را صاحب عزای این مصیبت بزرگ دانستیم.

وی مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی را در بغداد، کربلا، نجف، مشهدالرضا و همچنین در تهران را بزرگترین تشییع جنازه در سطح بین‌الملل عنوان کرد که توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد.

رمضانی از شهید سلیمانی به عنوان شهید مقابله با خشونت و تبعیض و بی عدالتی در عرصه بین‌الملل دانست و تاکید کرد: حاج قاسم به معنای واقعی کلمه نماد مقاومت در عرصه بین الملل بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم شناخت شرایط و اتفاقات بزرگی که در جهان در حال رخ دادن است تاکید کرد و گفت: در یک پیچ تاریخی قرار داریم و مسئولیت‌های مهمی بر عهده ما قرار گرفته است. امروزه استعمار با واژه‌های فریبنده درصدد سلطه بر جوامع بشری است.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در حال طی کردن مسیر تمدن اسلامی است و قطعا برای این حرکت عظیم هزینه‌های بزرگی هم باید پرداخت شود.

رمضانی گفت: جمهوری اسلامی ایران محور مقابله با تروریسم در دنیاست اما خودش قربانی تروریسم می‌شود. آنهایی که محور تروریسم هستند و خشونت را در دنیا مدیریت می‌کنند، به غلط خود را محور دفاع از حقوق بشر معرفی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان اظهار کرد: اگر فهم درست و عمیقی نسبت به این مسائل وجود نداشته باشد ممکن است از مسیر خارج شویم. شناخت دوست و دشمن و حضور در میدان رزم و جنگ نرم و سخت خیلی مهم است.
کد N2314159

وبگردی