آفتاب

فروش دیزل ژنراتور

فروش دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور نوعی ژنراتور برای تولید برق است و به وسیله موتوری که از سوخت دیزل نیرو می گیرد، کار می کند.

دیزل ژنراتور کاشانی نماینده فروش انواع دیزل ژنراتور بوده و در 40 سال گذشته به فروش دیزل ژنراتور می پردازد.

دیزل ژنراتور نوعی ژنراتور برای تولید برق است و به وسیله موتوری که از سوخت دیزل نیرو می گیرد، کار می کند. دیزل ژنراتور متشکل از یک ژنراتور و یک موتور دیزلی بوده و برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت دیزل ژنراتورها مجوعه ایی از دستگاه های مولد برق هستند و برای راه اندازی آنها از گازوئیل استفاده می شود. دیزل ژنراتور در واقع همان موتور برق است و در مکان های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. دیزل ژنراتورها در مواقع مختلفی از جمله زمانی که برق به طور موقت قطع می شود، استفاده می شوند ولی بعضی از دیزل ژنراتورها برای موارد دائمی تولید و طراحی می شوند.

دیزل ژنراتورها بر اساس توانی که برای تولید برق دارند، در ابعاد مختلف ساخته می شوند. بعضی از دیزل ژنراتورها این توانایی را دارند که تا 250 ولت آمپر برق تولید کنند، این نوع دیزل ژنراتورها برای تولید براق دائمی و برق اضطرای استفاده می شوند و همچنین می توان در زمان اوج مصرف برق از این دیزل ژنراتورها استفاده کرد. بعضی از دیزل ژنراتور ها کوچک هستند و توانایی تولید آمپر در حدود 200 ولت را دارند، این نوع از دیزل ژنراتور بیشتر در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. برای تامین کردن برق روشنایی و همچنین برای نیروی محرکه وسایل نقلیه بزرگ مانند کشتی ها از دیزل ژنراتور استفاده می شود.

به طور کلی دیزل ژنراتورها از دستگاه های اصلی و جانبی تشکیل می شوند. یکی از مهمترین قطعات اصلی دیزل ژنراتور، موتور دیزل ژنراتور بوده و این موتور، موجب به حرکت درآمدن ژنراتور می شود. در انتخاب موتور دیزل ژنراتور باید دقت زیادی داشت زیرا توان الکتریکی یک موتور نقش مهمی در دیزل ژنراتور داشته و قدرت آن را نشان می دهد.حجم محفظه سوخت و همچنین میزان صدای موتور، از عواملی هستند که باید به آنها توجه کرد. دستگاه اصلی دیگر، ژنراتور بوده که در اثر چرخش، برق تولید می کند. در واقع ژنراتور، انرژی اولیه خود را از موتور می گیرد و از این طریق برق تولید می کند. کوپله و شاسی نیز از قطعاتی هستند که موتور را به ژنراتور وصل می کنند. مخزن سوخت ژنراتور بخشی است که سوخت دیزل ژنراتور وارد آن می شود و حجم این مخزن با توجه به نوع دیزل ژنراتور تغییر می کند. به عنوان مثال دیزل ژنراتوری که 50 کیلو ولت آمپر توان دارد، در حدود 900 لیتر حجم دارد و می تواند به مدت 8 ساعت کار کند. یکی دیگر از اجزای مهم دیزل ژنراتور، سیستم خنک کننده است و این سیستم نقش مهمی ایفا می کند. در صورتی که دستگاه دیزل ژنراتور داغ شود، ممکن است قطعات آن خراب شود. برای خنک کردن دستگاه دیزل ژنراتور، در بعضی از دستگاه های دیزل ژنراتور از مایع و در برخی ار آنها از روغن استفاده می شود. رگولاتور ولتاژ دستگاهی است که ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور را تنظیم می کند و برد کنترل یکی از لوازم جانبی دیزل ژنراتور بوده و در زمان قطع شدن برق، به صورت خود کار روشن می شود. به طور کای می توان گفت دیزل ژنراتورها اجزای مکانیکی زیادی دارند که این اجزا دائماً در حال کار هستند. برای این که این اجزا بهتر کار کنند، باید روغن کاری شوند. روغن دستگاه دیزل ژنراتور باید بعد از 10 ساعت کار کنترل شود و معمولاً در هر 500 ساعت کار، روغن آن باید تعویض شود. دیگر لوازم جانبی دیزل ژنراتور عبارتند از: عایق حرارتی، باطری، کابل اتصال و منبع اگزوز که موجب کاهش سر و صدا می شود.

کانوپی دیزل ژنراتور

کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور در واقع محفظه و اتاقکی است که به خاطر عایق بندی صوتی ایی که دارد، صدای دیزل ژنراتور را کم کرده و مانع از آلودگی صوتی می شود. از آن جایی که کانوپی برای حفظ و نگهداری از دیزل ژنراتور طراحی می شود، باید در برابر شرایط محیطی مانند گرما مقاوم باشد.

دیزل ژنراتورها در هنگام کار سر و صدای زیادی تولید می کنند و موجب آلودگی صوتی می شوند، به همین دلیل استفاده از کانوپی در دیزل ژنراتورها یک ضرورت محسوب می شود. کانوپی دیزل ژنراتور علاوه بر کاهش صدا، در برابر گرد و غبار و همچنین گرما و سرما از دیزل ژنراتور محافظت می کند. از دیگر مزیت های کانوپی دیزل ژنراتور این است که در مناطق مرطوب و گرمسیری از دیزل ژنراتور محافظت کرده و موجب می شود دیزل ژنراتور عمر مفید تری داشته باشد. کانوپی دیزل ژنراتور در اماکنی همچون بیمارستان ها، هتل ها و اماکن تفریحی که به آرامش بیشتری نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر دیزل ژنراتور

یکی از مهمترین و پرکاربردترین قطعات دیزل ژنراتور، فیلتر آن است. از آن جایی که دیزل ژنراتورها به طور دائمی مشغول به کار هستند، باید از بهترین نوع فیلتر برای آنها استفاده شود. فیلترها نقشی اساسی و حیاتی در کارکرد دیزل ژنراتورها ایفا می کنند و فیلترهایی که از کیفیت بهتری برخوردار هستند، عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و موجب می شوند دستگاه دیزل ژنراتور مدت زمان بیشتری کار کند. دیزل ژنراتور فیلترهای مختلفی دارد و این فیلترها عبارتند از فیلتر روغن دیزل ژنراتور، فیلتر بای پس روغن، فیلتر سوخت، فیلتر آبگیر سوخت و فیلتر هوا. فیلتر هوا، گرد و خاک موجود در دیزل ژنراتور را به خود جذب می کند و در نتیجه مانع از آسیب رسیدن به دستگاه می شود.  
کد N2312076

وبگردی