آفتاب

مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان

اقامت در کشورهای اروپایی می تواند امتیازات ویژه ای را برای شخص به دنبال داشته باشد، برای مهاجرت به یونان که یکی از این کشورهاست راه های متفاوتی وجود دارد.

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را از آخرین اخبار مهاجرتی به این کشور آگاه می سازند. کشور یونان به جهت تاریخ و پیشنه ای غنی ای که دارد شناخته می شود و همچنان که عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا است بر اساس برنامه های متنوع مهاجرتی بدنبال جذب مهاجر است. از جمله ویزاهایی که در سالهای اخیر برای مهاجرت به یونان بیشتر از سوی متقاضیان درخواست گردیده است می توان به ویزای سرمایه گذاری و یا کارآفرینی و یا ویزای ثروتمندان این کشور اشاره داشت. شما می توانید به طرق متفاوتی از جمله با اخذ ویزاهای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و کارآفرینی، ازدواج، الحاق به خانواده جهت مهاجرت به یونان اقدام فرمائید.

مهاجرت به یونان

با معرفی ویزاهایی که برای مهاجرت به این کشور مورد استفاده است، در ادامه شرایط اخذ هر کدام از آنها را مرور می کنیم. معمولا در پروسه مهاجرت به یک کشور دیگر چند هدف پیش روی شخص ترسیم می گردد، در یک تعریف کلی می توان گفت مراحل مهاجرت کامل شما به یک کشور دیگر در سه مرحله خلاصه می گردد:

1. اخذ ویزای ابتدایی (کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و یا ...)

2. اخذ اقامت دائم با رعایت قوانین و شروط اداره مهاجرت آن کشور

3. اخذ پاسپورت یا اصطلاحا تابعیت آن کشور

البته ناگفته نماند در برخی موارد و مخصوصا برنامه های سرمایه گذاری این مراحل خلاصه شده و حتی سرمایه گذار خارجی می تواند در همان ابتدا اقامت دائم و یا حتی پاسپورت این کشور را بدست آورد. یکی از کشورهای انگشت شماری که شرایط اخذ پاسپورت دوم را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده، کشور یونان است.

شرایط اخذ اقامت یونان

کشور یونان دارای تمدن خاص و همچنین جاذبه های توریستی است، همین موضوع باعث شده که صنعت توریسم این کشور به عنوان یکی از بهترین ها در اروپا معرفی گردد، به صورتی که میزان درآمد از صنعت توریسم نقش عمده ای در تامین هزینه های زندگی مردم این کشور دارد. سالیانه افراد زیادی برای بازدید از این منطقه خوش آب و هوای اروپایی به حوزه ی شنگن و یونان سفر می نمایند. از آنجاییکه کشور یونان در حوزه ی شنگن واقع شده است شما با سفر به این کشور با اخذ ویزای توریستی شنگن امکان سفر به سایر کشورها را با توجه به نوع ویزا خواهید داشت. ناگفته نماند اخذ ویزای توریستی به شما فرصت اقامت در یونان را نمی دهد و این ویزا تنها برای بازدید و یا سفرهای کاری، آموزشی یا گردشگری بوده و اجازه ماندن، تحصیل، کار و زندگی را در این کشور نمی دهد.

انواع اقامت در یونان

پس اگر بخواهید در یونان اقامت بلند مدت داشته باشید که آزادانه حق کار، تحصیل و زندگی در این کشور را به شما بدهد، ابتدا بایستی به دنبال اخذ ویزای مورد نظرتان باشید. اگر شما بخواهید برای کار در یونان اقدام نمائید به عنوان یک تبعه خارجی جهت اخذ اقامت کاری در یونان در ابتدا نیاز به فراهم نمودن یک پیشنهاد کاری خواهید داشت. برای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی بایستی در ابتدا شرایط اخذ پذیرش در یک برنامه تحصیلی از مراجع آموزشی مورد تائید اداره مهاجرت این کشور را بدست آورید. برای ازدواج با یک تبعه یونانی که راهی برای اخذ اقامت یونان می باشد نیز بایستی هر دو طرف مدارکی دال بر اثبات جایی برای زندگی و تمکن مالی کافی را دارا باشید. برای سرمایه گذاری در یونان نیز نیاز به سرمایه کافی و شناخت کامل از آن برنامه سرمایه گذاری خواهید داشت.

هزینه زندگی در یونان

همانطور که گفته شد در حال حاضر افراد ثروتمند و سرمایه گذار برای مهاجرت به یونان مشتاق تر هستند و به نسبت رشد اقتصادی و پیشرفتی که در آمارها هم مشاهده می شود، این کشور به مراتب در میان انواع ویزا درخواست بیشتری برای ویزای سرمایه گذاری دارد، راه های متفاوتی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد. شما می توانید سرمایه خود را در صندوق های دولتی این کشور سرمایه گذاری نمائید و یا برای ایجاد یک بیزینس، شرکت و یا کارفرآفرینی اقدام نمائید. همچنان بازار خرید ملک در این کشور نیز داغ است و شما با خرید املاک و مستغلات در یونان نیز می توانید اقامت را خیلی سریعتر بدست آورید. به مراتب هزینه زندگی در یونان آنچنان بالا نبوده و یکی از کشورهای ارزان اروپایی تلقی می گردد. برای زندگی در یونان و پایتخت این کشور آتن که معیار خوبی برای توصیف هزینه ها قلمداد میگردد.

مهاجرت به یونان و هزینه ها

یک شخص تنها ماهیانه حدود 600 الی 700€ (یورو) در آتن هزینه زندگی می کند. معمولا این میزان از هزینه را بنا به نوع مدیریت خودتان می توانید کاهش یا افزایش دهید. میزان قابل توجهی از هزینه های زندگی شامل تهیه مسکن می باشد که شاید شما به عنوان یک دانشجو از یک سوئیت یا خوابگاه دانشجویی استفاده نمائید و یا شاید دلتان بخواهد در محیطی بزرگتر و یا مستقل تر زندگی نمائید که بابت تهیه یک آپارتمان یا ویلا هزینه بیشتری پرداخت نمائید. همچنین نحوه تردد شما و استفاده از سایر خدمات شهری و اجتماعی نیز می تواند متفاوت و با سلیقه شما هزینه گردد. از آنجاییکه موضوع تمکن مالی و ارائه و اثبات آن برای انواع اقامت ها مورد نیاز هست و همچنین آگاهی از مسائل مالی از اعم مسائل مورد توجه مهاجرت است، حتما از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سورش سعادت در این زمینه مشاوره بگیرید.






کد N2308787

وبگردی