آفتاب
خوش‌خبر تشریح کرد:

آخرین شرایط تیم ملی والیبال برای انتخابی المپیک / ترس از رقبای سنتی

آخرین شرایط تیم ملی والیبال برای انتخابی المپیک / ترس از رقبای سنتی

سرپرست تیم ملی والیبال با تاکید بر اینکه از روز جمعه تمرینات این تیم باحضور کامل نفرات پیگیری می‌شود گفت که رقبای سنتی یعنی چین، استرالیا و کره‌جنوبی دغدغه اصلی مسابقات انتخابی المپیک هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال در مورد آخرین شرایط این تیم و پیگیری تمریناتش پیش از سفر به چین و حضور در رقابت های انتخابی المپیک توضیح داد.

وی با بیان اینکه تیم ملی والیبال از روز جمعه با ترکیب کامل تمریناتش را در تهران دنبال خواهد کرد، گفت: لژیونرهای والیبال به تدریج به جمع اردونشینان اضافه شده اند، بنابراین ما می توانیم یک هفته پیش از اعزام با ترکیب کامل و حضور همه نفرات، پیگیر تمریناتمان باشیم.

سرپرست تیم ملی والیبال با تأکید بر اینکه غفور و مسئله آسیب دیدگی او تنها دغدغه بزرگ تیم ملی والیبال بود، خاطرنشان کرد: البته شهرام محمودی که به جای این بازیکن به ترکیب اردونشینان اضافه شده، شرایط خوبی دارد. این بازیکن در ارومیه عملکرد خوبی داشت. پیوستن او به اردو از رقابت های لیگ، یک پوئن است. این بازیکن در تمرینات بسیار باانگیزه نشان داده است، امیدواریم بتواند بهترین کارآیی را داشته باشد، چرا که در این پست نیاز به تقویت داریم.

وی تأکید کرد: در مجموع اینکه هیچ مشکلی نداریم، همه منتظر هستیم تا تیم ملی والیبال با شرایطی ایده آل راهی چین شده و دیدارهای خود را در انتخابی المپیک آغاز کند.

خوش خبر با یادآوری اینکه اعزام تیم ملی والیبال به چین جمعه هفته آینده انجام می شود و مسابقات انتخابی هم با حضور هشت تیم برگزار می شود، خاطرنشان کرد که دیدارهای ایران از 17 دی ماه آغاز خواهد شد.

وی که با شبکه خبر گفتگو می کرد با اشاره به همگروهی با چین و قزاقستان گفت: مشکل اصلی در مرحله مقدماتی دیدار با چین است که خود میزبان است. در کل اینکه رقبای سنتی یعنی استرالیا، چین و کره جنوبی که از مدعیان این رقابت ها هم هستند، می توانند برای ما مشکل ساز شوند.

سرپرست تیم ملی والیبال در واکنش به اینکه این تیم نتوانسته دیداری تدارکاتی برای انتخابی المپیک داشته باشد، گفت: دیر جمع شدن بازیکنان کنار هم و اینکه هنوز بعضی از لژیونرها به ما ملحق نشده اند باعث شد نتوانیم دیداری تدارکاتی داشته باشیم. اگر در غیاب لژیونرها شرایط را برای بازی تدارکاتی مهیا می کردیم، خیلی اثربخش و به نفع نبود و قطعا جای خالی آنها را احساس می کردیم اما مهم این است که تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. سعی می کنیم از مرحله مقدماتی مسابقات پیش رو هم به عنوان فرصتی برای دیدار تدارکاتی استفاده کنیم.

خوش خبر با تأکید بر اینکه تنها یک تیم از هشت تیم حاضر در چین مجوز المپیک را می گیرد، در واکنش به این موضوع که تیم ملی والیبال در رقابت با تیم هایی مثل چین، کره جنوبی و استرالیا پیروز بوده، گفت: سابقه حضور ایران در انتخابی المپیک نشان می دهد تیم هایی مثل چین، استرالیا و کره جنوبی که در خیلی از تورنمنت ها به راحتی مقابل ما متحمل شکست می شوند، در این میادین دردسرساز هستند. هنوز یادمان نرفته که برای انتخابی المپیک ریو، چین ما را تا مرز شکست برد و به زحمت توانستیم این تیم را از پیش رو برداریم.

سرپرست تیم ملی والیبال ابراز امیدواری کرد که این تیم بتواند برای المپیک توکیو کسب سهمیه کند.
کد N2308225

وبگردی