آفتاب
اختصاصی آفتاب آنلاین

سومین جشنواره کافه مقصد گردشگری شهری برگزار می‌شود

سومین جشنواره کافه مقصد گردشگری شهری برگزار می‌شود

سومین جشنواره «کافه مقصد گردشگران شهری» از هشتم تا سیزده دی ماه در مجموعه باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

به گزارش آفتاب آنلاین، پرهام جانفشان (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران) گفت تعداد زیادی از کافه‌های تهران با نگاه فرهنگی در حال معرفی سبک میهمان‌نوازی و پذیرایی ایرانی است.
جانفشان گفت: انتخاب خانه‌های تاریخی برای کافه به دلیل سبک معماری ایرانی موجب می‌شود تا میهمانان حس آرامش را در مدت حضور در کافه تجربه کنند.
وی ادامه داد: شعار «تهران قدیم به مثابه یک موزه» در تورهای تهرانگردی که جوانان زیادی از آنها استقبال می‌کنند، تحقق پیدا کرده است. این نوع جشنواره‌ها کمک می‌کنند که چنین مکان‌هایی به عنوان مقاصد گردشگری رونق داشته باشند.
وی بیان داشت:‌ وقتی که می‌گوییم کافه مقصدی برای گردشگری به دنبال این هستیم که رونق، شادابی و احیای مراکز تاریخی اتفاق بیفتد. و همه ما می‌خواهیم اوقاتی داشته باشیم که حالمان خوب باشد.
وی افزود: به عنوان مثال آغاز استارت آپ‌ها در کافه‌ها بوده و انقلاب صنعتی نیز در همین کافه‌ها شکل گرفته است.
حمید شاهین‌پور (دبیر برگزاری جشنواره) گفت: در این دوره از جشنواره به چند بخش مهم از جمله نمایشگاه های تخصصی که شامل:نمایشگاههای تخصصی :
کافه ها - محصولات و خدمات
- صنایع وابسته- رسانه و استارت آپ ها و بخش مسابقات تخصصی که شامل: انتخاب کافه برتر سال، آشپزی در کافه، نوشیدنی های سرد،میزبان برتر، استندآپ کمدی در کافه به همراه رویداد های متنوع از قبیل
- کارگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی- گردهمایی بزرگ کافه های سیار- مراسم سنتی سرو قهوه عربی- اجرای موسیقی کافه ای- اهداء لوح یادمان شرکت در جشنواره و نمایشگاه
- مراسم اختتامیه جشنواره و اهداء جوایز و نشان کافه برتر
- بزرگداشت پیشکسوتان صنعت غذا و نوشیدنی که بصورت کاملا تخصصی به به موضوع آشپزی حرفه‌ای کافه‌ها و صنایع مرتبط، تولیدکنندگان مواد، انواع شربت‌ها، میزبانی، معماری کافه‌ها و... توجه شده است.
شاهین‌پور با اعلام اینکه در سه سال اخیر خانه‌های ارزشمند زیادی به کافه تبدیل شده‌اند که در معرض تخریب قرار داشتند بیان کرد: ۱۲۱ خانه و بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده‌اند که اتفاق خوبی در نگهداری از این بناهاست.
وی افزود: کافه‌ها اولین صنفی بودند که ثبت شدند. اولین قانونی که مصوب شد، طرز بنای کافه بود ولی اکنون بعد از ۹۱ سال کافه‌ها دیگر صنف نیستندجشنواره زیر نظر اتحادیه آبمیوه و بستنی کار می‌کنند. یکی از معضلات نداشتن صنف رها بودن قیمت‌هاست.
وی افزود علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه جشنواره cafefestival.ir مراجعه نمایند.
خبرنگار: محمد پیروزرام
کد N2303599

وبگردی