آفتاب

۱۵ درصد افزایش حقوق با میزان تورم همخوانی ندارد

۱۵ درصد افزایش حقوق با میزان تورم همخوانی ندارد

نماینده همدان گفت: می‌گویند ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت کرده‌اند اما چنین اتفاقی نیفتاده و بسیاری دریافت نکرده‌اند. همچنین ۱۵ درصد افزایش حقوق را در نظر گرفته‌اند اما آیا این افزایش با میزان تورم همخوان است؟



به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر خجسته امروز در نطق میان‌دستور خود گفت: بعد از جریان پرغصه دلار نوبت به بنزین رسید. اعلام قیمت بنزین به یکباره و بدون اینکه مردم مطلع باشند یا نمایندگان به عنوان وکلای مردم پاسخگو باشند، کار درستی نبود اما حرفی نداریم چراکه رهبری این را گفتند.

وی افزود: این کار باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد و ما هم منتظریم که این پشتوانه کارشناسی را به مردم خوبمان اعلام کنند.

این نماینده مجلس گفت: آیا قیمت بنزین با ۳۰۰ درصد افزایش بدون اینکه مقدمه آن ایجاد شود، درست بود؟ مردم تحت فشار قرار گرفتند و کشورشان را دوست دارند.

خجسته با بیان اینکه اقتصاد دستوری نیست بلکه تابع عرضه و تقاضا است، افزود: از سران سه قوه می خواهیم که بازار را کنترل کنند و اجازه ندهند که دلالان سودجو بازار را مدیریت و قیمت‌گذاری کنند؛ دستگاه های نظارتی هم باید نظارت مناسبی را داشته باشند و دولت تمامی اجناس را باید نرخ گذاری کند و نرخ تمامی اجناس باید اعلام و اطلاع رسانی شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم انتظار دارند موضوع قیمت‌گذاری کالاها با قدرت انجام شود.

وی ادامه داد: می‌گویند ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت کرده‌اند اما چنین اتفاقی نیفتاده و بسیاری دریافت نکرده‌اند. همچنین ۱۵ درصد افزایش حقوق را در نظر گرفته‌اند اما آیا این افزایش با میزان تورم همخوان است؟
کد N2301684

وبگردی