آفتاب

وقتی استراماچونی سرمربی تیم ملی را تغییر داد؛ یک نفر از برانکو سبقت گرفت

وقتی استراماچونی سرمربی تیم ملی را تغییر داد؛ یک نفر از برانکو سبقت گرفت

ماجراهای به وجود آمده برای استراماچونی و ویلموتس باعث شده تا گزینه اصلی فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان تغییر کند.

زمان قابل توجهی از بازی تیم ملی مقابل عراق و همچنین از فسخ قرارداد با مارک ویلموتس گذشته است. شروع مجدد مسابقات لیگ و حواشی به وجود آمده برای استراماچونی تمرکز رسانه‌ها و مردم را از روی تیم ملی و سرمربی بعدی برداشته است. فدراسیون فوتبال نیز توجه اصلی خود را به تیم امید معطوف کرده تا این تیم بتواند با قدرت وارد مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد؛ شود و به طلسم ۴۴ ساله خاتمه دهد.


با این حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دیگر برانکو ایوانکوویچ گزینه اول فدراسیون فوتبال برای جانشینی مارک ویلموتس نیست. اتفاقات به وجود آمده برای سرمربی بلژیکی و همچنین استراماچونی و مشکلاتی که در پرداخت مطالبات این ۲ سرمربی به وجود آمده باعث شده تا تردید درباره انتخاب یک مربی خارجی برای تیم ملی به وجود بیاید و حالا فدراسیون در این برهه زمانی به گزینه‌های داخلی فکر می‌کند. آنها اصلا دوست ندارند اتفاقاتی شبیبه استراماچونی و حتی خود ویلموتس تکرار شود و در این وضعیت سخت مالی، آوردن یک مربی خارجی می‌تواند هزینه‌های سرسام‌آوری را بر جای بگذارد.


اصلی‌ترین گزینه طبق گزارشی که پیش از این درباره نیمکت تیم ملی در ایرنا به رشته تحریر درآمده بود یحیی گل‌محمدی است. سرمربی موفق تیم شهر خودروی مشهد که مانعی برای حضور در تیم ملی ندارد و خودش نیز به این اتفاق، راغب است و تمایل دارد. فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو که پیش از این گفته بود یحیی تنها در صورت رفتن به تیم ملی می‌تواند جدا شود حالا بار دیگر به حضور این سرمربی جوان در تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: گل‌محمدی شایسته‌ترین فرد برای حضور روی نیمکت تیم ملی است و بی‌شک به مراتب بهتر از مارک ویلموتس نتیجه می‌گیرد. یک مربی صاحب ویترین، مثل کی‌روش می‌تواند به فوتبال این مملکت کمک کند، اما مربیانی مثل ویلموتس، آورده ای برای فوتبال ندارند و از این‌ها بهتر را در ایران داریم، مثل یحیی گل‌محمدی عزیز. اگر تیم‌ ملی بخواهد، برای عزت ایران، حاضریم ضرر کنیم، اما پرچم ایران بالا برود. به جانشین گل‌محمدی ابدا تاکنون فکر نکرده‌ایم زیرا هیچ چیز رسمی نشده و حتی در جلسه‌ای که با یحیی گل‌محمدی داشتیم، گفتم اگر چنین اتفاق بیافتد باید خودت جایگزینی را معرفی کنی.


حال باید دید فدراسیون فوتبال طی روزهای آتی جه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. هنوز پرونده رفتن ویلموتس به طور ۱۰۰ درصد بسته نشده و همانطور که گفته شد تیم امید نیز در اولویت قرار دارد اما تعطیلات نیم فصل، شاید زمان مناسبی باشد تا بتوان درباره تیم ملی بزرگسالان نیز تصمیمی قطعی گرفت.
کد N2300305

وبگردی