آفتاب

کشف بلندترین درخت جنگل های آمازون

کشف بلندترین درخت جنگل های آمازون

محققان موفق به شناسایی بلندترین درخت جنگل های آمازون شده اند که می تواند به اندازه یک هکتار جنگل انبوه، دی اکسیدکربن را در خود ذخیره کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ارتفاع بلندترین درخت جنگل آمازون به ۸۸.۵ متر می رسد و شناسایی آن توسط محققی برزیلی به نام پرفسور اریک گورگنز و گروهی از همکاران وی از دانشگاه های آکسفورد و کمبریج صورت گرفته است.

برای بررسی ارتفاع و شرایط این درخت از یک اسکنر لیزری متصل به یک هواپیما استفاده شده است. با توجه به نقش مهم درختان و گیاهان در جهت مقابله با گرمایش زمین شناسایی این درخت غول پیکر موجب خرسندی دانشمندان شده است.

درختان با دریافت کربن از جو کره زمین آن را ذخیره کرده و برای تامین انرژی مصرف می کنند و در عوض اکسیژن زیادی را آزاد می کنند. هر چقدر یک درخت بزرگتر باشد، می تواند کربن بیشتری را در خود ذخیره کند.

محققان امیدوارند با بررسی های بیشتر موفق به شناسایی درختان بزرگ مشابهی از این دست در شمال شرقی جنگل های آمازون شوند. به همین منظور منطقه ای به وسعت ۱۲ کیلومتر در ۳۰۰ متر مورد بررسی قرار می گیرد تا درخت هایی با ارتفاع بیش از ۸۰ متر در منطقه مذکور شناسایی شوند.
کد N2300114

وبگردی