آفتاب

ایران و آمریکا نشان دادند مذاکرات هدفمند به نتیجه می‌رسد

ایران و آمریکا نشان دادند مذاکرات هدفمند به نتیجه می‌رسد

استاد دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا با تاکید بر نتیجه بخش بودن مذاکرات هدفمند حمایت‌های ترامپ از مردم ایران را نمادین دانست و گفت: تحریم‌ها هیچ تأثیر سیاسی بر رهبران ایران ندارد و نخواهد داشت.



جان کلاروسو (John Colarusso) استاد روابط بین‌الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا است. وی به صورت تخصصی در حوزه روابط بین‌الملل و تاریخچه این روابط تحقیق و تدریس کرده است.

کلاروسو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، نظرات خود را در خصوص تنش میان ایران و آمریکا مطرح کرده است.

تحریم‌ها هیچ تأثیر سیاسی بر رهبران ایران ندارد و نخواهد داشت

جان کلاروسو از فشار آمریکا بر ایران انتقاد کرد و گفت: این فشارها تأثیرات مستقیم و نامطلوبی بر زندگی مردم ایران داشته است، اما هیچ تأثیر سیاسی بر رهبران ایران ندارد و نخواهد داشت.

وی راه حل مشکلات اقتصادی ایران را تعیین اولویت برای تامین کالاهای اساسی و کمیاب در زمان کوتاه دانست.

آینده برجام نگران‌کننده است

استاد روابط بین‌الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا در ادامه در مورد ادامه و آینده برجام ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به بیانیه‌های اخیر اروپا در مورد برجام و اجرای تعهدات برجامی ایران، به نظر می‌رسد در صورت عدم بازگشت ایران به تعهداتش امکان نجات و ادامه برجام و حمایت اروپا از ایران کم شود و این اتفاق به نفع ایران خواهد بود.

وی در ادامه بار دیگر مشکلات ایران در این روزها اشاره کرد و گفت: مردم ایران در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. مردم همواره در تاریخ از رقابت‌های دولت‌ها صدمه دیده‌اند اما همواره این تحریم‌ها اجرا می‌شود در حالی که اصلا عادلانه نیستند.

ایران و آمریکا نشان دادند مذاکرات هدفمند به نتیجه می‌رسد

کلاروسو با اشاره به تبادل دو زندانی میان تهران و واشنگتن یادآور شد: ایران و آمریکا در روزهای اخیر نشان دادند در  حالی که مذاکرات با هدف مشخصی صورت بگیرد، شدنی است و می‌تواند به نتیجه برسد. من معتقدم که مذاکرات برای دستیابی به توافق می‌تواند به رفع تحریم‌ها کمک کند. اما باید هدف مشخصی برای مذاکرات طراحی شود.

حمایت‌های ترامپ از مردم ایران نمادین است

ترامپ با تحریم‌ها به مردم ایران آسیب می‌رساند

وی در ادامه به ادعای اعضای کاخ سفید درباره حمایت از مردم ایران اشاره کرد و گفت: حمایت‌های ترامپ از مردم ایران نمادین است در حالی که تحریم‌ها به طور ملموس با هدف آسیب زدن و صدمه رساندن به مردم ایران در حال اجرا هستند.

استاد دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا حمایت از اعتراض‌های ایران توسط آمریکا را دخالت در امور داخلی ایران ندانست و گفت: تا زمانی که وجود عوامل فعال وابسته به بیگانگان در این اعتراض‌ها اثبات نشود نمی‌شود این بیانیه‌ها را  دخالت در امور داخلی ایران دانست.

ایران باید به عنوان پیش شرط خواهان معافیت کالاهای بشردوستانه از تحریم باشد

وی در ادامه به صحبت‌های اخیر مقام‌های کاخ سفید در مورد مذاکره بدون پیش شرط با ایران اشاره کرد و گفت: ایران در تهیه دارو مشکل دارد و این موضوع دردناک است ایران اکنون باید برای مذاکره پیش شرط بگذارد و بخواهد تحریم علیه دارو را بردارد.

کلاروسو گفت: همه موارد بشردوستانه باید از تحریم معاف باشد، تسهیل ارسال دارو به ایران می‌تواند پیش شرط گفت‌وگو با ترامپ باشد و پذیرش آن از سوی ترامپ می‌تواند به باز شدن مسیر گفت‌وگو کمک کند.
کد N2298438

وبگردی