آفتاب

سراب «قره‌بلاغ» سرپل‌ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می‌شود

سراب «قره‌بلاغ» سرپل‌ذهاب به منطقه توریستی تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تدوین طرح گردشگری سراب «قره‌بلاغ» سرپل‌ذهاب به عنوان یک اثر طبیعی منحصر به فرد در آینده ای نزدیک خبر داد.

ایرنا: امید قادری روز جمعه در سفر به شهرستان سرپل ذهاب و بازدید از سراب قره بلاغ افزود: برخی از ظرفیت های گردشگری منحصر به فردی در نقاط مختلف کشور و استان وجود دارد که تاکنون مغفول مانده و با بازدیدهای میدانی این گونه ظرفیت ها شناسایی می شوند.

او ادامه داد: سراب زیبای منطقه قره بلاغ سرپل ذهاب از جمله پتانسیل های کم نظیر طبیعی است که باداشتن طبیعتی دست نخورده و نیلوفرهای آبی و زرد و همچنین مجموعه تاریخی قلعه مریم به عنوان مکمل گردشگری این منطقه زیبا تلالویی از زیبایی های خدادادی و هویت ملی را به نمایش گذاشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازدید از مسیر گازرسانی گردنه پاطاق به سمت ریجاب اظهار کرد: باتوجه به نزدیکی این مسیر به طاق گرا کارشناسان نیز از محل بازدید کردند و نظرات کارشناسی و نهایی را در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان مطرح خواهند کرد.


قادری همچنین با اشاره به بازدید از محل جانمایی مستاجرین زلزله زده روستای پاطاق و دغدغه مردم و همچنین ساکنین پیرامون منطقه ترابی باتوجه به نزدیکی قلعه گبری و عرصه و حریم این مجموعه و محدودیت های ساخت و ساز خاطرنشان کرد: در اسرع وقت شورای فنی استان تشکیل و تصمیمات لازم اخذ خواهد شد که امیدواریم با ارایه راهکارهای کارشناسانه به زودی مشکلات مردم حل شود.

وجود بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی، مجموعه جهانی بیستون و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.
کد N2295291

وبگردی