آفتاب

گزارش دبیر ستاد انتخابات کشور از نیمه نخست روز ششم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزارش دبیر ستاد انتخابات کشور از نیمه نخست روز ششم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

استان تهران با ۲۰۸۶ نفر داوطلب و استانهای اصفهان با ۶۷۶ ، خراسان رضوی با ۵۵۷، خوزستان با ۴۹۶ و فارس با ۴۵۸ نفر داوطلب بیشترین میزان ثبت‌نام را داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزرات کشور سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در بعد از ظهر ششمین روز از ثبت نام داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در کشور گفت: مجموعا تا ظهر امروز در کل  کشور برای مجلس ۸۵۰۳ نفر ثبت‌نام کردند که ۹۳۲ نفر معادل ۱۱ درصد، زن و ۷۵۷۱ نفر معادل ۸۹ درصد ثبت نام کنندگان، مرد هستند و استان تهران بیشترین ثبت نام را دارد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: استان تهران با  ۲۰۸۶ نفر داوطلب و استانهای اصفهان با ۶۷۶ ، خراسان رضوی با ۵۵۷، خوزستان با ۴۹۶ و فارس با ۴۵۸ نفر داوطلب بیشترین میزان ثبت‌نام را داشته‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: برای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، تا کنون ۱۸ نفر ثبت‌نام کردند که از این میان در تهران ۷ نفر،  در قم ۱۰ نفر و در فارس یک نفر ثبت‌نام کرده است.

موسوی در پایان اظهار داشت که فردا آخرین روز مهلت ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم است و داوطلبان از ۸ صبح فردا تا ۶ عصر فرصت ثبت نام دارند و داوطلبان میاندوره ای انتخابات خبرگان رهبری هم تا ۲۱ آذر ماه    فرصت دارند که برای ثبت نام اقدام کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص تمدید مهلت ثبت نام هم گفت که تا این لحظه صحبتی مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام صورت نگرفته است.


علیرضا نیاکان
کد N2295239

وبگردی