آفتاب

صدرنشینی چندباره «مطرب»، نمایش ۳ فیلم جدید و پایان «خانه‌پدری»

صدرنشینی چندباره «مطرب»، نمایش ۳ فیلم جدید و پایان «خانه‌پدری»

فیلم سینمایی «مطرب» همچنان با استقبال سینمادوستان در صدر پرفروش‌های هفته قرار دارد و «خانه پدری» نیز بعد از کش و قوس‌های فراوان امروز به نمایش خود پایان داد.

ایرنا: هرچند بررسی ۵ فیلم پرفروش هفته تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد و همچنان ۴ فیلم از ۵ فیلم هفته گذشته باز هم در صدر پرفروش‌ها قرار دارند اما پایان نمایش خانه پدری، اکران سه فیلم جدید و یکه تازی دو فیلم کمدی مطرب و چشم و گوش بسته در صدر جدول، اخبار این روزهای گیشه هنر هفتم است.


۳ فیلم تازه اکران شده معکوس به کارگردانی پولاد کیمیایی، انیمیشن آخرین داستان ساخته اشکان رهگذر و لیلاج به کارگردانی داریوش یاری نیز با استقبال خوبی مواجه نشده‌اند و به ترتیب در جایگاه یازدهم تا سیزدهم پرفروش‌های هفته جا خوش کرده‌اند.


فیلم سینمایی خداحافظ دختر شیرازی به کارگردانی افشین هاشمی نیز از امروز نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است تا بار دیگر پرده نقره ای رنگ فیلم تازه ای را به خود گیرد.


اما فیلم سینمایی مطرب در چهارمین هفته نمایش خود ۴ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان فروخت و در رده نخست پرفروش‌های هفته باقی ماند.


این فیلم در مجموع چهار هفته نمایش در ۱۷۹ سال سینما ۱۷ میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان فروخته است.


فیلم سینمایی مطرب داستان یک خواننده پیش از انقلاب ( پرویز پرستویی ) است که پس از وقوع انقلاب اسلامی از کار بی‌کار می‌شود و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد تا اینکه فرصتی پیش می‌آید تا در ترکیه کنسرتی اجرا کند و...


پرویز پرستویی در نقش ابراهیم، الناز شاکردوست در نقش زیبا، محسن کیایی در نقش فواد و مهران احمدی در نقش مارشال در مطرب بازی کرده‌اند.


چشم و گوش بسته نیز این هفته یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان فروخته تا این فیلم نیز در چهارمین هفته متوالی در رده دوم جدول پرفروش‌های هفته قرار گیرد.


این فیلم در مجموع چهار هفته نمایش در ۱۶۵ سالن سینما ۴ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان فروخته است.


امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، پوریا پورسرخ،  مانی حقیقی و محمدرضا صولتی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


این فیلم روایت مردی است که توسط یک زن تبهکار کُشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند...


فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنون به کارگردانی امیر داسارگر نیز در چهارمین هفته نمایش با فروش ۷۲۴ میلیون تومانی در رده سوم پرفروش‌های هفته قرار گرفت.


این فیلم در مجموع با اکران در ۱۶۳ سالن سینما یک میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان فروخته است.


فیلم ماجراجویانه منطقه پرواز ممنوع، روایتگر داستان ۳ نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.


هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


‌چهارمین فیلم پرفروش هفته نیز هزارتو لقب گرفت که در ششمین هفته اکران در ۷۷ سالن سینما ۳۹۹ میلیون تومان فروخت تا در مجموع به فروش ۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومانی برسد.


شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، فریبا جدیکار، علیرضا ثانی فر، مریم معصومی، شیرین یزدان بخش و مهسا باقری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


در خلاصه‌ داستان هزارتو آمده است: زندگی یه هزارتووی پیچیده‌اس، همه آدما دنبال راهی برای فرار هستند اما فقط یه مسیر خروج وجود داره و تا موقعی که به مرکزش نَرسی متوجه‌اش نمی‌شی!


فیلم انیمیشن سینمایی بنیامین نیز در چهارمین هفته نمایش خود توانست به جمع ۵ فیلم پرفروش هفته اضافه شود و ۳۴۴ میلیون تومان فروش کند.


این فیلم انیمیشن در مجموع ۴ هفته اکران در ۱۲۲ سالن سینما در مجموع ۷۱۶ میلیون تومان فروخته است.


در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی بنیامین آمده است: خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر...


گویندگان این انیمیشن هنرمندانی چون چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد، تینا هاشمی و آرزو آفری هستند.


فیلم سینمایی خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری نیز هر چند در میانه راه از اکران باز ماند اما حالا با اکران مجدد این هفته ۲۶۳ میلیون تومان فروخته است.


این فیلم در شش هفته نمایش و در تنها ۱۵ سالن سینما در مجموع به فروش یک میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومانی رسیده است و در رده ششم پرفروش هفته قرار گرفت.


خانه پدری سرگذشت خانواده‌ای در شش دهه را روایت می‌کند. زندگی محتشم از ۱۵ تا ۸۰ سالگی که در مرگ خواهر بزرگترش خود را مقصر می‌داند.


مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی و معصومه بافنده بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
کد N2294396

وبگردی