آفتاب

«کنی» ها میزبان جشن خرمالوی پایتخت

«کنی» ها میزبان جشن خرمالوی پایتخت

دومین جشنواره خرمالوی کن امروز با حضور شهردار منطقه ۵، نمایندگان مجلس و اهالی محله آغاز به کار کرد.

همشهری آنلاین/ سمیرا باباجانپور: دومین جشنواره خرمالوی کن با هدف حمایت از باغداران محله، معرفی محصولات کشاورزی و معرفی هویت فرهنگی و تاریخی محله کن از امروز به مدت ۲ روز‏، میزبان شهروندان تهرانی است. «فریدون حیدری» شهردار منطقه ۵ در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اعلام حمایت از باغداران و راه اندازی بازارهای محلی فروش محصولات محله کن  گفت:« این جشنواره دومین بار است که در محله کن انجام می شود و بی تردید برگزاری چنین جشنواره هایی تاثیر مثبتی بررونق گردشگری و اقتصاد کشاورزی محله کن دارد. این جشنواره  فرصتی برای باغداران است تا موانع و مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند. ما در منطقه ۵ تلاش کرده ایم تا جایی که امکان دارد مشکلات را شناسایی و برطرف کنیم. از نظر آبرسانی و اصلاح مسیر رودخانه کن و برداشتن موانعی که مانع آبرسانی به باغ ها می شود شهرداری کارهای خوبی انجام داده است. »

فریدون حیدری افزود:«ما در شهرداری منطقه ۵ از راه اندازی بازارهای محلی محصولات باغداران حمایت می کنیم وبه ویژه با نزدیک شدن «شب یلدا» که فرصت خوبی برای راه اندازی این بازارهای محلی است. »


«مصطفی کواکبیان» نماینده مجلس نیزدر این مراسم از  محله کن به عنوان مقصد گردشگری پایتخت نشینان نام برد وگفت:« هویت بومی و تاریخی محله کن درکنار باغ ها و محصولات می تواند فرصت گردشگری خوبی برای محله فراهم کند نکته ای که شورایاری و هم شهرداری باید روی آن تمرکز کنند و آن را جدی بگیرند. همین باغ های خرمالو می تواند مقصد گردشگری تهرانی ها باشد.»


در ادامه مراسم «پروانه مافی» نماینده مجلس نیز برگزاری این جشنواره را نشان دهنده حضور توانمند شورایاری دانست و افزود:« برگزاری جشنواره خرمالو  با مشارکت شورایاری و اهالی محله نمونه موفق حکومت مردم بر مردم است که ما شاهد آن هستیم. این جشنواره یک  شکرگزاری است برای اهالی که هنوز برای احیای هویت محله تلاش می کنند و این شور و شوق را می توان درغرفه های این جشنواره مشاهده کرد. »


حضور اندیشمندان و نخبگان دانشگاهی محله کن در کنار باغداران و زنان محله که محصولات خانگی خود را به معرض نمایش گذاشته بودند جلوه دیگری به دومین جشنواره خرمالوی کن داده است. مراسم افتتاحیه دومین جشنواره خرمالوی کن با تقدیر از باغداران نمونه کار خود را آغاز کرد تا با خرمالوی شیرین و معروف کن به مدت ۲ روز از پایتخت نشینان(تا 14 آذرماه) پذیرایی کند.
کد N2294341

وبگردی