آفتاب

دی‌کاپریو پاسخ رئیس جمهوری برزیل را داد

دی‌کاپریو پاسخ رئیس جمهوری برزیل را داد

لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر و فعال محیط زیست به اتهام‌های مطرح‌شده از سوی ژائیر بولسونارو درباره دست داشتن در آتش‌سوزی‌های جنگل آمازون واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری آنلاین،  ایسنا به نقل از سی‌اِن‌اِن نوشت: «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل چند روز قبل در سخنانی عنوان کرد «لئوناردو دی‌کاپریو» بازیگر هالیوودی و فعال محیط زیست برای به آتش کشیدن جنگل‌های آمازون به یک سازمان مردم‌نهاد ۵۰۰ هزار دلار پول داده است.

رئیس جمهور برزیل در حالی برای ادعای خود هیچ مدرک و شواهدی ارائه نداده است که قبل از آن نیز در اظهارنظری مشابه در صفحه اجتماعی خود با متهم کردن «دی‌کاپریو» در همکاری برای به آتش کشیدن جنگل آمازون، وی را بخشی از کمپین بین‌المللی علیه برزیل دانست.


«دی‌کاپریو» نیز در پاسخ به این صحبت‌های مطرح‌شده ضمن تکذیب این اتهامات و تاکید بر حمایت از مردم برزیل برای نجات آمازون گفت: آینده این اکوسیستم غیرقابل جایگزین به مخاطره افتاده است و من افتخار می‌کنم که در کنار گروه‌هایی ایستاده‌ام که این منابع طبیعی را محافظت می‌کنند و در حالی که این سازمان‌های مردم نهاد شایسته حمایت هستند اما هزینه‌ای برای این سازمان‌ها اختصاص نداده‌ایم.


سازمان جهانی حفاظت از حیات وحش و کمیسیون بقای گونه‌ها در اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) که از بزرگترین گروه‌های محیط زیستی فعال در آمازون هستند، هر دو با انتشار بیانیه‌هایی صحبت‌های رئیس جمهور برزیل را محکوم کردند، گرچه هیچ یک به صورت مستقیم به نام وی اشاره نکردند.
کد N2292002

وبگردی