آفتاب

اتفاقات عجیب و باورنکردنی در فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی

اتفاقات عجیب و باورنکردنی در فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی

برخی اتفاقات اخیر در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی شائبه‌های زیادی را در فاصله کم باقی مانده انتخابات ریاست این فدراسیون به وجود آورده است.



به گزارش ایلنا، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در شرایطی با ریاست محمدرضا دهخدا به کار خود ادامه می‌دهد که رییس این فدراسیون ماه‌های پایانی ریاست خود را سپری می‌کند. دوره 4 ساله ریاست دهخدا در حالی اسفندماه سال جاری به پایان می‌رسد که این روزها شایعه دوتابعیتی بودن او نیز به گوش می‌رسد.

جدا از این اتفاقات عجیبی در این فدراسیون در حال رخ دادن است. در فاصله چند ماه مانده تا انتخابات، فدراسیون با سیل مجامع انتخاباتی هیات‌های استانی روبه‌روست؛ با اینکه در طول 4 سال اخیر انتخابات خیلی از این هیات‌ها باید برگزار می‌شد.

در روزهای اخیر انتخابات برخی از هیات‌های استانی به صورت فشرده برگزار شده و طی ماههای آینده بازهم بیش از 10 هیات هستند که قرار است انتخابات ریاست آن‌ها برگزار شود.

این فشردگی به حدی است که روز چهارشنبه انتخابات 3 هیات استانی به صورت همزمان در 3 شهر ایلام، اردبیل و اراک برگزار شد! رییس به ایلام رفته بود، دبیرکل فدراسیون در اردبیل بود و نایب رییس هم در اراک حضور داشت.

اینطور که پیداست در یک پروسه زمانی کوتاه قرار است 25 هیات استانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی رییس خود را بشناسند؛ اتفاقی که در فاصله اندک تا برگزاری انتخابات این فدراسیون شائبه‌های زیادی را به وجود آورده است.

اما اتفاق عجیب‌تر روز چهارشنبه در ایلام رخ داد؛ جایی که انتخابات با حضور 12 عضو مجمع برگزار شد و در پایان 2 کاندیدا هر کدام 6 رای کسب کردند. روح‌الله مرادی از دانشگاه پیام نور و نبی شمسایی از دانشگاه دولتی ایلام رقابت تنگاتنگی داشتند و بعد از تساوی ابهام در معرفی رییس جدید این هیات به وجود آمد. دهخدا، رییس فدراسیون دانشگاهی که در این مجمع حضور داشت، اعلام کرد در چنین مواردی رییس فدراسیون می‌تواند فرد منتخب مجمع را معرفی کند و ساعتی بعد نام نبی شمسایی به عنوان رییس هیات ورزش‌های دانشگاهی استان ایلام روی سایت این فدراسیون درج شد؛ بدون اینکه توضیحی درباره چگونگی این انتخاب داده شود.

با اینکه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی زیر نظر وزارت ورزش علوم فعالیت می‌کند و بودجه‌اشرا از این وزارتخانه دریافت می‌کند، اما به عنوان یک فدراسیون ورزشی شناخته می‌شود و باید از اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی تبعیت کند. اینکه رییس فدراسیون بعد از تساوی 2 کاندیدا در انتخابات خودش رییس را معرفی کند، بیشتر ماجرا را شبیه یک انتصاب کرده و به شائبه‌های اخیر افزوده است.

باید دید وزارت ورزش که تا اینجا نسبت به اتفاقات رخ داده در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بی‌تفاوت بوده، در روزهای آینده به این ماجرا واکنش می‌دهد یا اینکه همچنان همه چیز با نظر رییس این فدراسیون و نفوذ برخی از مسئولان در وزارت علوم پیش خواهد رفت.
کد N2291038

وبگردی