آفتاب

واکنش مداخله‌جویانه کانادا به اعتراض‌های اخیر در ایران

واکنش مداخله‌جویانه کانادا به اعتراض‌های اخیر در ایران

کانادا در اقدامی مداخله‌جویانه به اعتراض‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد و از ایران خواست که به صورت فوری نسبت به رفع محدودیت‌های اینترنتی اقدام کند.



به گزارش ایلنا به نقل از رادیو بین المللی کانادا، وزارت امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای به ناآرامی‌ها و اعتراض‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: کانادا به شدت از برخورد نیروهای امنیتی ایران با معترضان که منجر به دستگیری گسترده و کشته شدن ده‌ها نفر شده، نگران است.

وزارت خارجه کانادا در ادامه مواضع مداخله‌جویانه خود ادعا کرد: ما تهدید مقام‌های ایرانی علیه مردم معترض و استفاده از مهمات نظامی برای پراکنده‌سازی معترضان را  محکوم می‌کنیم و خواهان خویشتن‌داری مقام‌های ایرانی هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از مقام‌های ایرانی می‌خواهیم که محدودیت‌های موجود در اینترنت خطوط   تلفن همراه را فوراً برداشته و در مورد اینکه همه دستگیرشدگان به روند و مراحل قانونی عادلانه دسترسی دارند، اطمینان ایجاد کنند. همچنین ایران باید تضمین ایجاد کند که مردم آن از حقوق و آزادی‌هایی که شایسته آنها هستند برخوردار می‌شوند. کانادا از مردم ایران که خواهان حقوق خود مانند آزادی بیان و اجتماع‌های آزاد هستند، حمایت می‌کند.
کد N2289505

وبگردی