آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

تبدیل مرکز درمانی مهدیه به بیمارستان جامع زنان

تبدیل مرکز درمانی مهدیه به بیمارستان جامع زنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ظرفیت های بیمارستان مهدیه، گفت: تبدیل مرکز مهدیه به بیمارستان جامع زنان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با رئیس و مسئولان بیمارستان مهدیه، ضمن قدردانی از اعضای هیئت علمی بیمارستان مهدیه  آنان را سرمایه های گرانبهای بیمارستان و دانشگاه توصیف کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان مهدیه نسبت به سایر مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه امکانات آموزشی کمتری دارد، خواستار توجه ویژه به این بیمارستان خصوصا در ابعاد آموزشی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بیمارستان مهدیه پتانسیل های برجسته ای در دانشگاه دارد و به رغم استقرار در منطقه جغرافیایی خاص، می تواند در سایه توجه اعضای هیئت علمی، اساتید و کارکنان خدوم، دستاوردهای متنوع تر و گسترده تری را به دست بیاورد.

زالی با تاکید بر ضرورت حفظ کرامت کادر درمان از جمله پزشکان افزود: در بیمارستان مهدیه پتانسیل رسیدن به جایگاهی بسیار ممتاز مستتر است.

وی حضور در این بیمارستان در نخستین روزهای تصدی مسئولیت ریاست دانشگاه را نشانه نگاه ویژه هیئت رئیسه دانشگاه به این بیمارستان عنوان کرد.

زالی با بیان اینکه تبدیل شدن مرکز مهدیه به یک بیمارستان جامع زنان در دستور کار دانشگاه قرار دارد، گفت: در حال حاضر نیز این بیمارستان در رقابت با بیمارستان های زنان دانشگاه های دیگر وضعیت خوبی دارد، بنابر این می توانیم از این فضای رقابتی نیز بهره ببریم.

وی با اشاره به پتانسیل های بیمارستان مهدیه در حوزه جراحی پستان و نازایی، این بیمارستان را مستعد ایجاد دوره فلوشیپ در این دو رشته توصیف کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز مهدیه فلوشیپ این دو رشته را ایجاد کنیم.

زالی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به این مرکز برای رسیدن به جایگاه واقعی خود، اظهار کرد: در تلاشیم تا سال آینده نسبت به سال های گذشته، بودجه متفاوتی برای این مرکز تعیین شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ فراگیر آموزشی در مقاطع دستیاری، اینترنی و استاجری در این مرکز، بر ضرورت توجه بیشتر به ابعاد آموزشی این بیمارستان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان یادآور شد: امیدواریم با حمایت اعضای خانواده بیمارستان مهدیه بتوانیم تصویر متفاوتی را برای این مرکز ایجاد کنیم.
کد N2288772

وبگردی