آفتاب

خرید دیزل ژنراتور

خرید دیزل ژنراتور

احتمالا اولین بار که نام دیزل ژنراتور را شنیده اید، فکر کرده اید دستگاه خیلی بزرگی است که در هواپیما و کارخانه‌های صنعتی استفاده می‌شود؛ اما باید بدانید که دیزل‌ها کاربرد خیلی بیشتری از این موارد دارند.

یک دستگاه بسیار حیاتی که در نبود برق نقش احیا کننده صنعت و فعالیت‌ها را خواهد شد. شرکت دیزل ژنراتور کاشانی عامل فروش معروف ترین برندهای دیزل ژنراتور مانند دیزل ژنراتور ولوو پنتا در ایران است. برای آگاهی از قیمت دیزل ژنراتور ولوو با شرکت کاشانی تماس بگیرید.

دیزل ژنراتور چیست؟

به احتمال زیاد  در زندگی خود با انواع دیزل‌ها روبرو شده‌اید؛ اما از آنجا که شناختی نسبت به آن‌ها نداشتید،  برای همین خیلی به چنین دستگاه‌هایی دقت نمی‌کردید. دیزل ژنراتور یک دستگاه ترکیبی است.  ترکیبی از  موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی که وظیفه دارد انرژی مکانیکی تولید شده را به انرژی الکتریکی‌ یا برق تبدیل کند.  شاید فکر کنید که دیزل ژنراتورها برق ساز هستم برای هم می‌توان در همه جا استفاده شود. نکته اینجا است که باید تأکید کنم چنین دستگاه‌هایی را ابزارهای کمکی می‌کند؛ ابزارهایی که نیروی برق لازم را در نبود آن تأمین می‌کنند.

اگر بخواهیم خلاصه‌تر و بهتر بگوییم،  به این صورت می‌توان تعریف کرد:

دیزل ژنراتور دستگاهی است که بیشتر در مکان‌های بدون برق یا مراکز صنعتی یا آموزشی مهم  با خطر قطع برق استفاده می‌شود. این دستگاه در طول روز انرژی الکتریکی تولید شده را در خود ذخیره کرده و در هنگام قطع برق به صورت خودکار آن را استفاده می‌کند. به این صورت اگر به هر دلیلی و در هر زمانی، برق مجموعه شما قطع شد، دیگر لازم نیست نگران از کار افتادن سیستم خود باشید. دیزل‌ها به راحتی و به صورت خودکار روشن شده و برق مجموعه شما را برای ادامه کار تأمین می‌کنند.

چه کاربردهایی دارد؟

اگر هم شما مثل من فکر می‌کردید که از دیزل ژنراتورها فقط باید  در صنعت‌های بزرگ استفاده شود، باید بگویم که اشتباه می‌کنید. اشتباه از این لحاظ که کاربرد این دستگاه خیلی گسترده‌تر از این موارد است. این سال‌ها حتی می‌توان از آن در ساختمان‌های مسکونی به ویژه مجتمع‌ها و آپارتمان‌های با تعداد واحدهای زیاد استفاده کرد. قطع برق قطعاً می‌تواند خسارت جبران ناپذیری وارد کند. پس لازم است که از این دستگاه استفاده شود تا میزان خسارت را به حداقل مقدار ممکن برساند. دیزل ژنراتورها معمولا دارای سر و صدای بسیار زیادی می باشند. برای بی صدا کردن دیزل ژنراتور از محفظه ای در اطراف آن استفاده می شود که به آن اصطلاحا کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور می گویند.


کاربردهای دیزل ژنراتورها در موارد زیر است

۱.  حمل و نقل جاده‌ای

در موتورهای دیزلی از سوخت دیزل استفاده می‌شود. در حال حاضر این سوخت بسیار ارزان‌تر از بنزین بوده و از این رو یکی از گزینه‌های محبوب برای وسایل نقلیه مانند کامیون، اتوبوس، کشتی، قطار و ماشین‌های فعال در حوزه کشاورزی و معادن است. در تمام این دستگاه‌ها برای حرکت و راه انداختن موتور و همچنین سیستم برق داخلی آن نیاز به یک موتور دیزل است.  برای مثال در کشتی‌ها برای روشن کردن فضای داخل از برق تولید شده توسط موتورهای دیزلی استفاده می‌شود.  همچنین قطارهای برقی جدید از موتور دیزلی برای حرکت استفاده می‌کنند.

2. صنعت هواپیماسازی

استفاده از سوخت بنزین  در هواپیمای مسافربری بسیار گران تمام می‌شود. در کشورهای پیشرفته و فعال در حوزه هواپیماسازی به تازگی از موتورهای دیزلی استفاده می‌کنند. به این صورت هم سوخت ارزان‌تر استفاده شده و همین اینکه دیگر نگران برق مورد نیاز برای تأمین سیستم داخل خود نیستید. در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید.

3. صنعت کشتی سازی

کشتی‌های جدید بر اساس موتورهای دیزلی ساخته می‌شوند. البته باید گفت کشتی‌هایی که بیشتر اقیانوس‌پیما هستند. استفاده از سوخت بنزین در کشتی‌هایی باعث افزایش هزینه حمل و نقل می‌شود. برای همین است که در چند سال گذشته استفاده از موتورهای دیزلی به شدت افزایش داشته است. این موتورها نه تنها باعث کاهش هزینه حمل و نقل شده بلکه قدرت خروجی بسیار بالاتری دارند. قدرتی در حدود ۹۰۰۰۰ کیلو وات برق تولید شده که عدد بسیار بالایی در این حوزه است.   دیزل ژنراتور کشتی ها دارای اصطحلاک بسیار زیادی می باشند از این رو گاها باید قطعات اصلی با قطعات یدکی دیزل ژنراتور جایگزین شوند.

4.  صنعت معادن

بیشترین کاربرد موتورهای دیزلی در صنعت معادن است. بیل‌های مکانیکی که وظیفه کندن و خاکبرداری دارند باید بدون هیچ اختلالی کار کنند و قدرت بالایی برای جابجایی سنگ‌های سنگین نیاز دارند.

5. بیمارستان‌ها

قطعی برق برای مراکز مانند بیمارستان‌ها می‌تواند یک فاجعه باشد. به ویژه در زمانی مانند بلاهای طبیعی مانند زلزله یا مواردی مانند جنگ اتفاق بیفتد. در چنین مواقعی احتمال نبود برق می‌تواند برای جراحی در اتاق عمل نتیجه جبران ناپذیر را به بار بیاورد. از این رو شاید بتوان گفت یکی از کاربردهای غیر صنعتی دیزل‌ها در بیمارستان‌ها است. اینکه چه نوع بیمارستانی هم باشد هیچ فرقی ندارد. در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به راحتی می‌توان با استفاده از دیزل برق مورد نیاز را در هنگام قطع، تأمین کرد.

6. فناوری اطلاعات

زندگی بدون کامپیوتر این روزها غیر قابل تصور است. تمامی فعالیت‌ها با استفاده از کامپیوتر یا اینترنت انجام می‌شود. لازمه استفاده از کامپیوتر هم برق است. یک لحظه نبود برق به معنای اختلال در انجام فعالیت‌های اینترنتی است. پس لازم است که از یک دیزل ژنراتور  در بخش فناوری اطلاعات هر سازمان استفاده شود تا در نبود برق هیچ اختلالی در روند فعالیت سازمان وجود ندارد. البته استفاده از دیزل در سازمان‌های بزرگ بیشتر از نمونه‌های کوچک مانند خانه‌ها اهمیت دارد.

7. ساختمان‌های مسکونی

مجتمع مسکونی بزرگ به برق نیاز دارند. افراد زیادی در آنجا ساکن بوده و بسیاری از دستگاه‌های آن‌ها مانند آسانسور، درب پارکینگ و غیره به برق نیاز دارند. برای جبران قطع برق و کاهش خسارت می‌تواند یک دیزل ژنراتور استفاده کرد.

نکته آخر این است که دیزل ژنراتورها برندهای مختلفی دارد؛ اما دیزل ژنراتور ولوو یکی از برندهای بود که من  املاک از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌ها پیدا کردم. کیفیت بالا و ساختار عالی باعث افزایش فروش آن در کشور شده است. به هر حال این نیاز شما است که تعیین می‌کند کدام نوع را خریداری کنید.






کد N2288252

وبگردی