آفتاب

مقابله با سرما با بخاری برقی

مقابله با سرما با بخاری برقی

بخاری برقی یکی از لوازمی است که در کشور ما استفاده بالایی دارد، دستگاهی که نیروی برق را تبدیل به انرژی گرمایی می کند و فعالیت مستمر آن می تواند نکاتی را در بر داشته باشد و اگر شما هم از این دستگاه ها استفاده می کنید بهتر است که این موارد را حتما مد نظر داشته باشید.

خرید بخاری های برقی نیازمند دقت، تحقیق و بررسی خواهد بود، در نتیجه باید به یاد داشته باشید که برخی از مدل های تقلبی موجود در بازار واقعا مصرف بالایی دارند، عموما وقتی می خواهید بخاری برقی تهیه کنید از شما می خواهند که متراژ مورد نظر را اعلام فرمائید، البته که بخاری های برقی خیلی در ابعاد بزرگ طراحی نمی شوند و برای گرم کردن محیط های بزرگ از چند بخاری برقی استفاده می شود.

از یاد نبرید که وقتی از بخاری برقی استفاده می کنید عموما نیازی به سیستم تهویده دیده نمی شود، مصرف برق در بخاری های برقی تقریبا بالا است، البته بجز برخی موارد که برچسب انرژی دارند و مشخص است که در طراحی آن ها از سیستم های فشرده سازی استفاده شده است.

ظرفیت گرمایی بخاری های برقی بالا است و مدل های فن دار نیز در بازار پرفروش هستند.

 

بررسی انواع بخاری های برقی

عموما گرماسازی در سالن های بزرگ سمینار، مراسم ها و همین طور جشن ها توسط سیستم های المنت دار و فن دار انجام می شود، پرتاب گرما در این بخاری ها بالا است و قطعا راه اندازی آن ها نیز جز پریز برق نیاز به چیز دیگری ندارد. فراموش نکنید که وقتی می خواهید از بخاری های برقی استفاده کنید باید برخی مسائل ایمنی مرتبط به جریان الکتریسیته و برق شهری را رعایت کنید.

عموما مانند کولر های گازی برای استفاده از بخاری های برقی بزرگ باید آمپر و فاز نیروی برق منطقه مورد بررسی قرار گیرد و یا این که حداقل انتظار می رود شما در این مورد اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید.

در بخاری برقی های سرامیکی مجهز به این بخش در خود هستند و با تولید گرما و داغ شدن سرامیک موجود در سیستم، گرما چند برابر خواهد شد، سرامیک انتقال دمای بالایی دارد و به همین دلیل در این بخاری ها استفاده می شود.

بخاری های برقی مادون قرمز نیز از این اشعه برای تولید گرمای بسیار زیاد استفاده می کنند و در واقع قیمت آن ها عموما کمی بالاتر بوده و البته مصرف نیروی کمی خواهند داشت.

انتخاب و خرید بخاری برقی

در ادامه باید گفت که مطابق محل استفاده از این بخاری ها، انواع زمینی، رومیزی و دیواری و قرنیزی را می توانید در فروشگاه اینترنتی آرتا الکتریک پیدا کنید و به راحتی با گارانتی خریداری کنید، باید گفت که مدل قرنیزی با قرنیز ساختمان و اطراف اتاق و سالن پذیرایی متصل می شود.

البته که در خانه های خیلی بزرگ که سیستم پکیج و شوفاژ دیواری مناسب نیست و گرمای کافی تولید نمی کند نیز به عنوان مکمل استفاده می شوند.

اگر می خواهید از این بخاری ها برای تولید گرما در حمام ها استفاده کنید، کمی قضیه فرق می کند، در واقع تنها بهتر است موردی را انتخاب نمائید که در این شرایط رطوبت کافی را می تواند تحمل کند و همین طور در سیستم تولید گرما نیز ایرادی به وجود نیاید.


حرارت در این دستگاه ها به صورت مرحله ای افزایش می یابد که باید توسط کنترلر دما ثابت بماند در غیر این صورت خطر آفرین است.

 

مصرف انرژی در بخاری های برقی

عموما بخاری های برقی به مصرف بالای انرژی معروف هستند، این فرضیه در حال حاضر اشتباه است و باید بدانید که برای رفع مشکل مصرف انرژی بالا، باید مدل های بهتر و کمی گران تر را خریداری نمائید.

کنترل از راه دور نیز این روز ها در بخاری های برقی و بخصوص مدل های زمینی تعبیه شده است که قطعا ویژگی جذابی خواهد بود، چیزی مانند کولر های گازی.

دستگاه های جدید تر حالت های مخصوص صرفه جویی و اکونومی را نیز در سیستم برق رسانی و تولید گرمای خود جای داده اند و مصرف آن ها در مواقعی که نیازی به تولید گرمای شدید نیست به مراتب ایده آل تر است و خبری هم از هدر رفت انرژی نیست.

بخاری های برقی جدید تر از ترموستات برای کنترل و تنظیم دما و برق مصرفی استفاده می کنند و قطعا خرید آن ها به صرفه تر است.


کد N2287657

وبگردی