آفتاب

مجله ها و سرگرمی های مناسب زنان

مجله ها و سرگرمی های مناسب زنان

مجله ها و سرگرمی های مناسب زنان فقط جهت گذراندن زمان نمی باشد، سرگرمی مناسب می تواند تاثیر شگفت انگیزی در زندگی زنان داشته باشد.

در واقع سرگرمی عملی است که جهت لذت بردن از وقت و یا به صورت تفریحی صورت می گیرد. اصولا شما این کارها را در زمان بیکاری انجام می دهید و جهت انجام هیچ کدام از آن ها حقوقی دریافت نمی کنید. به این دلیل که سرگرمی جزء کارهایی است که در زمان فراغت صورت می گیرد، اکثر مردم این کار را مانند چیزی گران قیمت می دانند که نمی توانند هزینه های آن را بپردازند.


اما اکنون بسیاری از مردم این موضوع را درک کرده که سرگرمی فقط جهت گذران وقت و لذت بردن نمی باشد. سرگرمی دارای فواید بسیار زیادی می باشد.




امروزه مجله های زیادی مخصوص به زنان منتشر شده است که دارای اطلاعات زیادی برای زنان می باشد. مجله زنان نه تنها برای بالا بردن آگاهی زنان و بالا رفتن اطلاعات آن ها در رابطه با زندگی، روش های زندگی موفقیت آمیز و ... می باشد بلکه سرگرمی هایی را نیز برای زنان در نظر گرفته اند و که در روند زندگی و گذران اوقات فراغت آن ها در جهتی بسیار مفید در نظر گرفته است.


مجله ها و سرگرمی های مناسب زنان دارای مزایای فراوانی می باشد، که عبارتند از:


القای حس مفید بودن به زنان


القا و شکوفا کردن خلاقیت و نو آوری در زنان


فعال کردن ذهن زنان


بالا بردن هیجان و ذوق بانوان در انجام کارها


11 سرگرمی برای بانوان که در مجله زنان نیز بسیار پیشنهاد می شود عبارتند از:


1. مدیتیشن


یکی از مواردی که در مجله ها و سرگرمی های مناسب زنان بسیار توصیه می شود انجام مدیتیشن است که برای تمام سنین و افراد بسیار مفید می باشد. برای بسیاری از افراد ممکن است سوال باشد که آیا مدیتیشن نیز نوعی سرگرمی به حساب می آید؟


انجام این کار کمک بسیار مفیدی به کم کردن استرس، پایین آوردن فشار خون، مقاوم شدن سیستم ایمنی و همچنین افزایش تمرکز می باشد. شما می توانید هر 24 ساعت به مدت 10 دقیقه مدیتیشن را انجام دهید.


2. کاشت گل و گیاه


انجام کارهای باغبانی نه تنها بسیار مفید جهت داشتن گل های زیبا برای داشتن خانه ای سبز و دلنشین است، همینطور می توانید به راحتی سبزی خوراکی و برخی میوه ها را در خانه خود تهیه نمایید.


به غیر از موارد گفته شده دیگر تاثیرات مثبتی که باغبانی می تواند بر شما داشته باشد به شرح زیر می باشد:


سبب پایین آوردن مقدار کورتیزول در شما می شود.


پرورش گل و درخت از زمان دانه بودن تا هنگامی که به یک درخت تبدیل می شود سبب بالا بردن توانایی در جهت به وجود آوردن تغییرات مفید در جامعه می شود.


می توان از این کار به عنوان یک نوع ورزش حساب کرد.


طبق تحقیقات به دست آمده این کار سبب پایین آمدن درصد زوال عقل تا 35 درصد می باشد.


3. آشپزی


آشپزی کردن در منزل نه تنها سبب سالم تر بودن و طول عمر بالا می شود بلکه موجب صرفه جویی نیز می گردد. افرادی که خود آشپزی می کنند باحوصله تر و منظم تر از افرادی هستند که غذای خود را از بیرون تهیه می نمایند. زنانی که تنوع غذایی در آشپزی ندارند می توانند به راحتی با استفاده از مجله زنان که در رابطه با غذاهای جدید و فواید برخی مواد غذایی صفحه هایی را اختصاص داده اند نه تنها غذاهای جدیدی یاد بگیرند بلکه با این کار خود را نیز در خانه سرگرم می کنند.




4. خواندن


خواندن یکی از کارهای بسیار با ارزشی است که نمی توان از آن به عنوان سرگرمی و وقت گذرانی نام برد. خواندن سبب می شود که قدرت درک شما بسیار بالا رود و همینطور بتوانید به راحتی توانایی خود را در تمرکز کردن در انجام برخی کارها که به تمرکز و دقت فراوان نیاز دارد بالا ببرید و دیگر اینکه دامنه ی لغات خود را نیز افزایش دهید.


کتاب خواندن در واقع نوعی ورزش است که مغز شما را تمرین می دهد و این کار سبب بیشتر شدن قدرت مغز شما، پایین آوردن استرس و حتی داشتن خواب راحت تر در شما می شود. چنانچه تهیه کتاب برای شما هزینه بالایی دارد می توانید با تهیه مجله زنان و خواندن آن به تمامی فواید مربوط به خواندن دست یابید.


5. نوشتن


تهیه یک دفترچه خاطرات کمک شایانی به نظم دادن به ذهن و همینطور انجام برنامه ریزی برای بهتر و زودتر رسیدن به هدف ها می باشد. شما می توانید با نوشتن از کارها و آدم هایی که آزارتان می دهد دور شوید و بیشتر به طرف فعالیت هایی قدم بردارید که برای شما لذت بخش است.


6. موسیقی


طبق اطلاعات موجود در مجله زنان نواختن سبب بالا رفتن رشد شناختی می گردد. همینطور می شود با ساز زدن بین چشم و دست ها نوعی همانگی ایجاد کرد که موجب افزایش چابکی می شود. همینطور این کار آی کیو را هم در بزرگسالان و هم کودکان تا 6 نمره بالا می برد.


علاوه بر این آهنگ خود رایج ترین هنری است که اثر شفا بخشی فراوانی دارد. گوش دادن به یک موسیقی خوب سبب ایجاد آرامش ذهنی می شود. طبق گزارش های محققان موسیقی می تواند میزان درد در افراد بیمار را پایین بیاورد.


7. رقص


رقصیدن می تواند یکی دیگر از سرگرمی هایی باشد که نه تنها با انجام آن بسیار حس لذت بخشی به شما دست می دهد بلکه نوعی ورزش نیز می باشد. این کار موجب بالا رفتن مقدار سرتونین در شما می شود و شدت استرس را نیز پایین می آورد. همینطور سبب بالا رفتن هوش و زکاوت در افراد می شود.


سرتونین نوعی پیغام رسان عصبی می باشد که مربوط به حس سرخوش بودن و نشاط است.


8. بافتنی


یکی دیگر از مواردی که در مجله ها و سرگرمی های مناسب زنان بسیار توصیه می شود گرفتن میل بافتنی در دست و بافتن است. متخصصان بر این اعتقاد هستند که انجام کارهای دستی در اشخاصی که دارای استرس و افسردگی هستند و یا اینکه از مریضی رنج می برند بسیار مناسب می باشد. در اصل این کار نه تنها سرگرمی بلکه نوعی مدیتیشن می باشد که سبب فعال شدن رشته های عصبی در افراد می شود که این فعال شدن در مغز می تواند آرامش خاصی به افراد تزریق کند.


9. نقاشی


نقاشی کردن یکی از راه های بسیار زیبایی است که آرامش خاصی به ذهن می دهد. استفاده از رنگ های گوناگون به طور قابل توجهی در بالا رفتن انرژی و روحیه شاد موثر می باشد. کارشناسان و مشاوره ها در مجله ها و سرگرمی های مناسب زنان این کار بسیار پیشنهاد می دهند. هر کدام از رنگ ها که دارای نماد مخصوص به خود هستند سبب حذف خشم و عصبانیت می شود.


10. عکاسی


عکاسی کردن نیز یکی از سرگرمی هایی است که سبب بالا بردن تمرکز و حس رضایت در افراد می شود.


11. پیاده روی


یکی از راه هایی که می توان تناسب اندام خود را حفظ کرد پیاده روی است. شما با این کار در اوقات فراغت خود، هم می توانید از طبیعت و دیدن دوست های خود لذت ببرید هم اندام خود را به میزان دلخواه برسانید.



در مجلات زنان معمولا وبسایت های زیادی مثل مجله اینترنتی گلسانه فعالیت دارند که مطالب مفید و کاربردی و جالبی را برای شما ارائه می دهند.


منبع : گلسانه
کد N2287517

وبگردی