آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد

سهامداران تا زمان مشخص شدن ابعاد طرح بنزین رفتار هیجانی نکنند

سهامداران تا زمان مشخص شدن ابعاد طرح بنزین رفتار هیجانی نکنند

رئیس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به ناشناخته بودن ابعاد طرح اصلاح قیمت بنزین، گفت: سهامداران برای جلوگیری از ضرر و زیان، از انجام حرکت‌های هیجانی در بازار سرمایه خودداری کنند.

سعید اسلامی بیدگلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت که با افزایش قیمت بنزین از سوی دولت کلید خورده است، گفت: به نظر می‌رسد که ابعاد اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت، برای بسیاری از اقشار حتی دولتمردان ناشناخته است و وزیر نفت به عنوان متولی سوخت اعلام کرده که قرار است تمهیداتی برای بخش‌های مختلف مصرف‌کننده بنزین در نظر گرفته شود؛ در حالی که چند روز از اجرای طرح می‌گذرد و هنوز ابعاد این طرح برای دولت هم روشن نیست.

رئیس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری افزود: در چنین شرایطی سهامداران هم باید از رفتارهای هیجانی در بازار بپرهیزند تا دچار ضرر و زیان نشوند؛ به نظر می‌رسد که این چنین طرح‌هایی، اثرات زیادی دارد و هر رفتاری ممکن است به ضرر و زیان منجر شود؛ اگر زیان کلی در بازار سهام وجود داشته باشد، قطعا برای همه سهامداران است و بهتر است که خود سهامداران هم از رفتارهای هیجانی پرهیز کرده و برای انجام هر اقدامی صبر کنند تا اثرات اقتصادی طرح مشخص شود.

وی در خصوص آینده وضعیت شاخص خاطرنشان کرد: تب و تاب بازار در حال حاضر فروکش کرده و تمامی بازارها طی ماههای گذشته، با رشد مواجه بوده‌اند که بر این اساس، پیش‌بینی می‌شد که بازار به آرامش نسبی برسد و معاملات خود را با آرامش بیشتری پیش ببرد؛ اما همچنان فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فراهم است.

اسلامی بیدگلی پیش‌بینی کرد تا تک‌سهم‌ها در ماههای آینده، در بازار سرمایه از رونق برخوردار باشند.

وی ادامه داد: به هر حال پدیده اجتماعی اخیر ، بر شرکتهای بورسی و مجموعه اقتصاد ایران و بازار سرمایه اثر خواهد داشت؛ اما پیش از آن، پیش‌بینی کلی بازار این بود که بازارها از آرامش نسبی برخوردار بوده و تک سهم‌ها نیز تا پایان سال پیشرو باشند.

اسلامی بیدگلی در خصوص نوسانات اخیر نرخ ارز بر بازار سرمایه نیز گفت: نوسان نرخ ارز، اثرات کوتاه مدت بر بازار داشته است؛ اما به هر حال این اثرات فروکش خواهد کرد و نمی‌توان گفت که سایه سنگینی بر بازار داشته باشد.

وی با اشاره به قطعی اینترنت طی روزهای گذشته و اثر آن بر بازار سرمایه نیز خاطرنشان کرد: به هر حال هر پدیده اجتماعی اگر به طول انجامد، ریسک‌های خاص خود را بر سرمایه گذاری خواهد داشت؛ این در شرایطی است که بخش عمده‌ای از کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت، با قطعی این سرویس مهم دچار مخاطره شده‌اند؛ به خصوص اینکه بخش عمده‌ای از سرورهای ما در خارج از کشور است و قطعی اینترنت به آنها آسیب وارد خواهد آورد.

اسلامی بیدگلی گفت: باید برای بازار سرمایه فکری کرد تا در چنین مواردی، منافع سهامداران تامین باشد و ریسک مدیریت شود؛ یعنی همان تدابیری که اکنون وجود ندارند.
کد N2286943

وبگردی