آفتاب

سرانجام نامعلوم یک انتخاب انجام نشده

سرانجام نامعلوم یک انتخاب انجام نشده

ارکستر ملی ایران شب گذشته با حضور رهبر میهمان خود «نصیر حیدریان» در حالی آثاری از «کیوان ساکت» با تکنوازی این هنرمند را اجرا کرد که مدتهاست رهبر دائمی ندارد و سرنوشت انتخاب آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ایرنا: ارکستر ملی ایران در تازه ترین کنسرت خود به رهبری حیدریان شب گذشته با اجرای آثاری از کیوان ساکت  در تالار وحدت روی صحنه رفت.

ساکت آهنگساز نوگرا و نوازنده تار و سه تار در این کنسرت به عنوان تکنواز تار و سه‌تار، ارکستر ملی ایران را همراهی کرد.


در اجرای شب گذشته ارکستر ملی ایران، قطعات آرزوی بزرگ، رقص ایرانی، خاطره، رقص شیرازی، کرانه، شوق دیدار، غم وشادی، راپسودی چهارگاه، راز مهتاب، حرکت دائمی، مادر، چهارمضراب بیات شیراز، سرمست، گفتگو، رقص گیلکی، رستاخیز به آهنگسازی کیوان ساکت توسط ارکستر نواخته شد.


پس از خداحافظی فریدون شهبازیان رهبر دائم ارکستر ملی به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، مدتی سهراب کاشف به عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی را رهبری کرده بود کاشف در حال حاضر رهبر ارکستر سمفونیک گروسمان است و نصیر حیدریان در اجرای شب گذشته رهبر مهمان ارکستر ملی بود.


ارکستر ملی مدت هاست رهبر دائم ندارد


علی اکبر صفی پور مدیر کل اسبق بنیاد رودکی در مصاحبه خود با خبرنگار موسیقی ایرنا در اول تیرماه ۹۸ و پس از جدایی فریدون شهبازیان از ارکستر ملی گفت: دغدغه اصلی ما بعد از رفتن وی این است که فعالیت‌های ارکستر ملی تعطیل نشود؛ پس با استفاده از شهبازیان به عنوان رهبر میهمان و چندین رهبر میهمان دیگر مانع تعطیلی این ارکستر شدیم که شب‌های ویژه ارکستر ملی از جمله همین برنامه هاست. اما به هر شکل ارکستر ملی نیازمند رهبر دائم است. برای انتخاب این رهبر تاکنون در حال مطالعه سوابق هنرمندان زیاد و رایزنی با صاحب‌نظران، مسئولان و نهادهای مربوطه و کسب نظر از هنرمندان باسابقه هستیم.

تازمانی که صفی پور سمت مدیرکلی دفتر موسیقی را بر عهده داشت خبری از دستاوردهای این رایزنی ها

نشد و اینک پس از ورود مهدی افضلی به بنیاد رودکی و تصدی سمت مدیرعاملی این بنیاد معلوم نیست سرنوشت رایزنی ها برای انتخاب رهبر دائم ارکستر ملی به کجا خواهد انجامید.
کد N2282577

وبگردی