آفتاب

رادیوداروهای ایرانی به ۱۵ کشور صادر می‌شود

رادیوداروهای ایرانی به ۱۵ کشور صادر می‌شود

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: مازاد تولید رادیوداروها را به ۱۵ کشور دنیا صادر می‌کنیم.

ایرنا: علی اصغر زارعان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی در زمینه تولید رادیوداروها برای تشخیص و درمان بیماری فعالیت دارد.

وی با اشاره اینکه در سال حدود یک میلیون نفر در ایران از رادیوداروها استفاده می‌کنند، اظهار داشت: ما به ۱۹۰ مرکز درمانی و پزشکی این خدمات را ارائه می‌دهیم.


دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: محققان ایرانی در شرایط تحریم با اعتماد به‌نفس، خودباوری و فعالیت جهادی در جهت برطرف کردن نیاز داخل کشور به رادیودارو گام‌های بلندی برداشته‌اند و مابقی این تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تحریم اثری بر روند تولید رادیوداروهای مورد نیاز کشور نداشته است، بیان داشت: با وجود تحریم، ما مصمم‌تر شدیم موانع این کار را برطرف کنیم تا مشکلاتی برای تولید رادیوداروها وجود نداشته باشد.

زارعان با اشاره به نقش بسیار مهم فناوری لیزر در صنایع مختلف، افزود: خوشبختانه روحیه جهادی، خودباوری، اعتماد به‌نفس و اعمال تحریم سبب شد تا اتفاقات بسیار ارزنده‌ای در این زمینه بیفتد.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افرود: نگاه ما به توان درون کشور است و با خوداتکایی می‌توانیم مسیر پیشرفت در حوزه لیزر را دنبال کنیم و موانع را پشت سر بگذرانیم تا به قله نهایی این حوزه دست یابیم.

وی ادامه داد: تولید علم و تبدیل آن به فناوری در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران رخ داده و با یک مدیریت جهادی و اعتماد به‌نفس، یکی پس از دیگری به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابیم.
کد N2279999

وبگردی