آفتاب
معاون پرستاری وزارت بهداشت؛

پوشش بیمه ای مراقبت در منزل به پنج بیماری محدود نخواهد شد

پوشش بیمه ای مراقبت در منزل به پنج بیماری محدود نخواهد شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: طرح پوشش بیمه ای مراقبت در منزل، محدود به پنج بیماری نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی، افزود: طرح پوشش بیمه ای مراقبت در منزل در نظام سلامت و در جهت تأمین آسایش و رفاه مردم و ارائه خدمات مراقبتی، درمانی در منزل بیماران طراحی شده است.

وی ادامه داد: طبق مطالعات، اجرای این طرح می تواند مدت زمان بستری، هزینه درمان و عوارض ناشی از بستری شدن در بیمارستان ها مانند عفونت های بیمارستانی را تا حد زیادی کاهش دهد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: اگرچه این طرح با پوشش بیمه ای پنج بیماری آغاز شده اما مطمئناً محدود به پنج بیماری نخواهد ماند و بیماری های دیگر را نیز شامل خواهد شد.

وی با اشاره به وجود یکهزار مرکز فعال مراقبت در منزل در کشور بیان کرد: پنج کارگروه متشکل از ۴۰ نفر از صاحب نظران در معاونت های درمان، بهداشت، توسعه، حقوقی و نمایندگان بیمه و انجمن های علمی و صنفی مراقبت در منزل و انجمن های علمی پزشکی و پرستاری و مدیران پرستاری تشکیل شد تا استاندارهای خدماتی مراقبتی در منزل را تعریف و تعیین نمایند و به دنبال این جلسه مشترک پنج کارگروه تخصصی در حیطه بیماری های سکته مغزی، سرطان، بیماران بستری در آی.سی.یو که نیاز به مراقبت دارند، بیماران مزمن نارسایی قلبی و زردی نوزادان تشکیل و استاندارهای مراقبتی در حال تدوین است که به زودی به شورای عالی بیمه اعلام خواهد شد.
کد N2277385

وبگردی