آفتاب
مبدع طرح پی‌مارکتینگ دعوت‌کرد:

حضور کپی‌کنندگان طرح پی‌مارکتینگ در مناظره‌ رسانه‌ای

حضور کپی‌کنندگان طرح پی‌مارکتینگ در مناظره‌ رسانه‌ای

بی‌توجهی به تصویب قانون و تعیین و تامین مبانی و زیرساخت‌های پیشگیرانه در خصوص قانون حق مالکیت معنوی یا فکری و به عبارتی قانون کپی رایت، همچنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، در حالی که تاکنون بسیاری از مخترعان، مبتکران، نویسندگان، پژوهشگران، مولفان و حتی صاحبان کسب و کار و برند و بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی؛ به دلیل خلا قانون حامی حقوق مالکیت معنوی و فکری آسیب‌های جدی دیده‌اند، همچنان شاهد تکرار اتفاقات مشابه هستیم.
بار دیگر این اتفاق تکرار و زحمات چندین ساله یکی از پژوهشگران حوزه اقتصادی در زمینه کسب و کار مورد سواستفاده قرارگرفته است.
در این خصوص با حامد هدائی اقتصاددان رفتاری و پژوهشگر حوزه اقتصاد گفتگویی در خصوص طرحی که برای تهیه آن چندین سال تلاش کرده و امروز توسط فرد دیگری مورد بهره‌برداری قرار گرفته، انجام دادیم.
این دانش آموخته نوروساینس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب، با بیان اینکه پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق بر رفتار بازار موفق به تهیه طرحی برای پیش‌بینی رفتار بازار و مدیریت آن شده‌است: این طرح که عنوان مکتب پی‌مارکتینگ برای آن انتخاب شده است، به فعالان اقتصادی فرصت می‌دهد بتوانند منشا اصلی تمام تغییراتی را که در بازار رخ می‌دهد را بررسی و در شرایط مختلف باهوش تر از بازار عمل کنند.
وی ادامه‌داد: سال‌ها موضوعی کلیدی ذهن مرا به خود مشغول کرده بود که تاثیر گذارترین عوامل کلیدی بازار که می‌توانند شرایط مختلف و غیرقابل پیش‌بینی را به وجود بیاورند چیست؟  با چه ابزاری می توان در چنین شرایطی دست به اعمال مختلف تجاری زد و حدس های نسبتا درستی درباره عملکردهای آتی بازار زد و یا اینکه چطور می توان در بحرانی ترین شرایط، کسب و کاری را ایجاد کرد که بتواند به رشد مطلوب اقتصادی دست یاید؟
این روانکاو فروش ایران با اشاره به اینکه برای تهیه این طرح‌ها چندین سال زمان صرف شده و صدها کتاب و هزاران مقاله مطالعه شده‌است، توضیح‌داد: این طرح نتیجه زحمات زیادی است که متاسفانه، یکی از فعالان حوزه آموزش بی‌توجه به این مهم، بدون هماهنگی و در واقع به صورت غیرقانونی از عنوان آن کپی برداری کرده‌آست.
هدائی تصرح‌کرد: این عنوان در حالی کپی برداری شده که از جزئیات آن محتوایی منتشر نشده و ایشان بدون آگاهی و اشراف،‌ تنها به کپی کردن عنوان بسنده کرده‌است، اما با این حال همین رفتار موجب شده تا اصل این طرح خدشه‌دار شود.
این تحلیل گر روانشناختی بازار با بیان اینکه این طرح تا کنون در هیچ مرجعی ثبت نشده‌است، گفت: تنها راه اثبات ادعای دو طرف برگزاری مناظره‌‌ای رسانه‌ای است تا در حضور نمایندگان اذهان عمومی هر یک در مورد این طرح توضیح داده و مشخص شود، کدام یک اصالت دارد.
وی در پایان با بیان اینکه از طریق همین رسانه از کپی کننده این طرح برای حضور در مناظره‌ای رسانه‌ای دعوت می‌‌کنم،‌ گفت: امیدوارم ایشان این دعوت را بپذیرند و یا در خصوص این اتفاق توضیحی قانع کننده داشته باشند.
خبرگزاری آفتاب در آتیه نزدیک در خصوص جزئیات این طرح با حامد هدائی مبدع این طرح، اقتصاددان رفتاری و روانکاو فروش ایران گفتگویی تفضیلی انجام‌می‌دهد.



کد N2276085

وبگردی