آفتاب

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت آپ

 مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت آپ

شاید بتوان گفت یکی از بهترین راه های مهاجرت و اخذ ویزای دائم کانادا از طریق ویزای استارت آپ است.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت آپ

دولت کانادا با ایجاد ویزای استارت آپ در تلاش است که کارآفرینانی که دارای خلاقیت هستند و پتانسیل ایجاد شرکت را دارند را جذب نموده تا بتواند گام‌های پیشرفت را در تجارت الکترونیک محکم‌تر بردارد. در صورتی که در ذهن خود یک ایده ناب دارید و می‌توانید سازمان مربوطه را قانع به سرمایه گذاری در طرح خود کنید، ویزای استارتاپ کانادا به شما و کل اعضای خانواده شما داده خواهد شد.

برنامه استارت آپ کانادا می‌تواند منجر به اقامت دائم شود. نکته‌ی حائز اهمیت این است که شخص معمولا اجازه‌ی سرمایه گذاری شخصی را ندارد مگر اینکه سازمان‌های مربوطه درخواست سرمایه گذاری شخصی کنند. از این نوع ویزا به عنوان ویزای خود اشتغالی کانادا نیز یاد می‌شود و می‌توان گفت یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا است و به دلیل وجود شرکت‌های واسطه که به عنوان سرمایه گذار عمل می‌کنند اخذ اقامت آسان تر می‌شود.

 

استارت آپ چیست؟

استارت آپ سازمانی موقت، مخاطره پذیر، نوآور، مقیاس پذیر و تکرار پذیر می باشد که در بستر دنیای کسب و کار الکترونیک صورت می‌گیرد. استارتاپ ها معمولا در مراحل ابتدایی فعالیت خود با سود همراه نیستند و میزان هزینه ها از درآمد بیشتر است. در فرآیند ایجاد استارت آپ ها سرمایه گذارها نیز نقش بسیار مهمی دارند که اغلب سرمایه طرح های کسب و کار استارتاپی از صندوق های سرمایه گذاری مخاطره آمیز، خانواده و آشنایان و فرشتگان سرمایه گذار تامین می شود.

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا شما باید دارای شرایطی باشید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

1. عدم استقرار در شهر کبک (در بقیه‌ی استان ها و شهر های کانادا این ویزا صادر می شود.)

2. باید آنقدر طرح کسب و کار شما خوب باشد تا توسط یکی از سازمان های مربوطه تایید شود که شرکت ها در رابطه با پذیرفته شدن طرح به شما نامه ای خواهند داد. نکته‌ی مهم در این شرط میزان حداقل سرمایه گذاری می باشد. طراحی بیزینس پلن برای استارت آپ را می توانید به کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 بسپارید.

اگر سرمایه مورد نیاز شما توسط انکوباتورهای تجاری کانادا تامین شود دیگر نیازی به سرمایه اولیه نخواهید داشت فقط باید نمره قبولی در برنامه های آموزشی مربوطه را بیاورید.

اگر سرمایه مورد نیاز شما توسط گروه سرمایه گذار فرشته های کانادا تامین شود میزان حداقل سرمایه 75 هزار دلار خواهد بود.

اگر سرمایه مورد نیاز شما توسط گروه صندوق سرمایه گذاری کانادا تامین شود میزان حداقل سرمایه 200 هزار دلار خواهد بود.

3. اثبات توانایی فرد در زبان انگلیسی یا فرانسوی: در آزمون آیلتس امتیاز کل باید حداقل پنج باشد و نمرات بخش های نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن باید حداقل بین 4 تا 4.5 باشد.

در آزمون تافل نمرات بخش‌های مختلف به شکل زیر است:

خواندن: 121-149

نوشتن: 181-224

گوش کردن: 145-179

صحبت کردن: 181-224

4. آخرین شرط اخذ این ویزا داشتن تمکن مالی برای گذراندن شش ماه اول حضور در کانادا می باشد. که هزینه های مربوط به خانواده های یک تا شش نفره به صورت میانگین به صورت زیر می باشد.


میزان هزینه (دلار) تعداد افراد خانواده

میزان هزینه (دلار)




تعداد افراد خانواده




11824




1 نفر




14720




2 نفر




18097




3 نفر




21971




4 نفر




24920




5 نفر




28105




6 نفر







سوالات رایج درباره اخذ ویزای استارت آپ کانادا

1. صندوق‌های سرمایه گذاری کانادا چه هستند؟

گروه‌هایی برای تامین مالی افرادی که قصد ایجاد کسب و کار دارند که مورد قبول سازمان مهاجرت کانادا هستند.

2. فرشتگان سرمایه گذار چه کسانی هستند؟

اینها افرادی هستند که در طرح تجاری فرد متقاضی سرمایه گذاری می کنند. ویژگی جالب فرشتگان سرمایه گذار این است که اگر طرح با شکست مواجه شود هیچ پولی بابت اینکه طرح شکست خورده است از فرد نمی‌گیرند ولی اگر طرح به سود دهی خوبی برسد میزان سهم آن ها زیاد خواهد بود.

3. آیا می توان از حمایت دو نفر بهره برد؟

بله ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که در صورت این کار باید حداقل میزان سرمایه گذاری توسط گروهی که مبلغ بیشتری در حالتی که به تنهایی سرمایه گذاری می کرد را تهیه کنند. برای مثال حداقل سرمایه تامین شده از صندوق سرمایه گذاری 200 هزار دلار و فرشتگان کسب و کار 75 هزار دلار است. اگر فردی از آن دو حامی استفاده کند باید 200 هزار دلار مجموعا از این دو سرمایه گذار سرمایه بگیرد.

4. آیا با هر کسب و کاری می توان ویزای استارت آپ گرفت؟

خیر باید طرح کسب و کار شما به گونه ای باشد که علاوه بر توجیه اقتصادی باید پتانسیل رشد و توسعه ی زیادی داشته باشد.

5. چگونه باید به صندوق ها و افراد سرمایه گذار اعتماد کنیم؟

بهترین و مطمئن ترین راه برای حصول اطمینان از اعتبار این شرکت ها استعلام نام آن ها در سایت اداره مهاجرت کانادا می باشد. در صورتی که هر کدام از این سرمایه گذار ها با طرح کسب و کار شما موافقت کنند دو نامه مبنی پذیرش درخواست شما یکی برای شما و دیگری برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می شود. پس از آن می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

6. چند نفر می توانند از طریق یک طرح کسب و کار ویزای استارتاپ کانادا دریافت کنند؟

حداکثر پنج متقاضی، باید به این نکته توجه داشت که حضور این تعداد افراد در پروژه مورد نظر نیاز باشد. باید عنوان شغلی هر فرد ذکر شود و پس از بررسی توسط اداره مهاجرت تایید یا عدم تایید آن را دریافت کند.


پشتیبانی سازمان ها از ویزای استارت آپ کانادا

افرادی که تقاضای ویزای استارت آپ (start up visa) دارند تحت حمایت سازمان هایی با نام سندیکا قرار می گیرند. این سازمان با در ارتباط بودن با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا پرونده‌ی افراد متقاضی را بررسی و در صورت تایید برای آن ها گواهی تعهد صادر می کند. نامه حمایت و پشتیبانی به فردی که تقاضا داده است داده می شود.

بعد از اپلای ویزای استارت آپ کانادا چه کارهایی باید انجام داد؟

بعد از اپلای یک افسر سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC)، اطلاعات شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که آیا شما:

• فرم تقاضای ویزای استارت آپ خود را به طور صحیح پر کرده و آن را امضا نموده‌اید.

• هزینه ارزیابی مدارک را پرداخت کرده‌اید

• همه مدارک مورد نیاز را در سابقه خود وارد نموده‌اید.

اگر گزینه‌ای را در پرونده خود سهوا وارد نکرده باشید، تقاضای شما مورد ارزیابی قرار نگرفته و مدارک به شما برگشت داده خواهد شد. سازمان گرفتن نیروی خارجی متمرکز (CIO) بعد از گرفتن مدارک کامل، با شما ارتباط خواهد گرفت و یک افسر به شما شرح می‌دهد باید چه کاری صورت دهید و چه اتفاقی می‌افتد.

 

مدت زمان بررسی مدارک

مدت زمان بررسی تقاضا برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ به دفتری که تقاضا و مدارک شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، بستگی دارد. می‌توانید با انجام موارد زیر از بروز تاخیر پیشگیری به عمل آورید.

• در صورت عوض شدن هر یک از اطلاعات فردی مانند آدرس، شماره موبایل یا ایمیل یا تولد یک بچه و مواردی از این قبیل، آن را به اطلاع افسر مورد نظر برسانید.

• بیشتر از یک بار در مورد یک موضوع مشترک با افسر ویزا تماس نگیرید.

در موراد زیر، بررسی تقاضا ویزای استارت آپ شما کمی به طول می کشد.

• مشکل قضایی یا امنیتی وجود داشته باشد و نیاز به پژوهش در مورد سوءسابقه بیشتری باشد.

• شرایط خانوادگی شما نامعلوم باشد، به دلایلی مثل طلاق، یا سرپرستی فرزند که هنوز به شکل کامل انجام نشده است.

• افسر ویزا با دیگر افسرهای CIC در این کشور یا خارج از کشور تماس حاصل کرده تا اطلاعات داده شده به وسیله‌ی شما را تایید نماید.

پس از اینکه اداره ویزا تقاضای شما را از CIO دریافت کند، قابلیت مشاهده شرایط درخواست ویزای استارت آپ کانادا برای شما وجود خواهد داشت.


آزمایشات پزشکی

قبل از مهاجرت به این کشور از طریق ویزای استارت آپ باید آزمایشات لازمه را انجام دهید. خانواده شما هم حتی اگر نمی خواهند با شما مهاجرت کنند، باید این آزمایشات را پشت سر بگذارند. در موارد زیر تقاضای شما برای مهاجرت به این کشور رد خواهد شد:

• اگر شرایط سلامت شما برای بهداشت و امنیت عمومی هراس آور باشد،

• نیازمند گرفتن خدمات پزشکی و اجتماعی بالایی در کانادا باشید.

پس از فرستادن تقاضای شما برای گرفتن ویزای استارت آپ کانادا به اداره ویزا، برگه‌ای در مورد شکل انجام آزمایشات فرستاده خواهد شد.

گواهی پلیس

اگر دارای سابقه‌ی جنایی باشید، ورود به کانادا برای شما میسر نخواهد بود. همینطور افرادی که امکان دارد برای امنیت کشور کانادا، خطر به حساب آیند، اجازه ورود به این سرزمین را نخواهند داشت.

اگر از شما بخواهند، به منظور مهاجرت به این کشور، باید شما و همه‌ی افراد بالای 18 سال همراه شما، دارای گواهی پلیس باشید.

اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید، کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 (www.atlantic724.com) آماده ارائه مشاوره تخصصی و بررسی بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای مهاجرت تضمینی شما به کانادا هستند.




کد N2273252

وبگردی