آفتاب

فازلیس: بهترین ساحل در آنتالیا؟

فازلیس: بهترین ساحل در آنتالیا؟

آیا فازلیس بهترین ساحل آنتالیا است؟ پاسخ مستقیمی برای آن سوال وجود ندارد.

از این گذشته ، همه چیز به آنچه انتظار دارید بستگی دارد. اگر به دنبال بسیاری از مردم ، تعداد زیادی از آفتابگردان و امکانات فراوان در ساحل هستید ، فازلیس را برای دریافت جایزه بهترین ساحل در آنتالیا در نظر نمی گیرید. اگر مانند ما به دنبال یک منظره زیبا هستید که همراه با حضور بصری یک سایت باستانی خیره‌کننده است ، پس شاید به نظر شما این مکان تقریباً عالی باشد. در هر صورت ، فازلیس چیزهای زیادی برای ارائه به دوستداران طبیعت و تاریخهای مختلف دارد.




فازلیس: خراب ها


قضیه Phaselis به زمان روم برمی گردد که رونق آن از حمل و نقل عطر ، روغن گلاب و چوب از سه بندر آن حاصل شد. در حالی که شبه جزیره کوچک است ، سه خلیج راهبردی تضمین می کردند که این شهر به مهمترین بندر برای ساحل شرقی لیشیا تبدیل شود. این بندر وسیع بندر جنوبی حفاظت شده از دروازه هادریان را به بندر نظامی مرکزی متصل می کند. در طول مسیر ، انتظار داشته باشید که ویرانه های بسیاری از حمام های رومی ، Agori و بقایای چند مغازه را در کنار هم پیدا کنید. در نیمی از راه ، پله های چوبی شما را به سمت تئاتر می کشند ، که چشمگیر است ، تنها در شرایطی که نمای به کوه المپیوس در پشت دیوار صحنه وجود دارد. در جنگل کاج در پشت بندر مرکزی و شمالی بقایای قابل توجهی از قنات سنگ آهک وجود دارد که آب را به فسیل و اطراف می آورد. و میتوانید در تور آنتالیا بازدید کنید




بهترین سواحل در آنتالیا؟


اگر بهترین ساحل در آنتالیا نباشد ، احتمالاً یکی از جذاب ترین آنها است. در کجای دیگر می توانید در مکانی طبیعی پر از تاریخ ، جنب آثار باستانی تاریخی شنا کنید؟ درست ، احتمالاً هیچ جا. با این وجود ، دقیقاً این مورد ساحل فازلیس وجود دارد. اگر از ما سؤال كنید ، این همان چیزی است كه باعث می شود فازلیس چنین مکان دلپذیری برای بازدید تور آنتالیا باشد. گویی خرابه ها زنده می شوند. شما فقط در اینجا از یک سایت باستانی دیدن نمی کنید؛ شما از مکان آرامش بخش یک پارک ملی ، سه خلیج ایده آل برای شنا ، ماهیگیری ، و آفتاب گرفتن ، و زمینه ی خرابه ها و کوه اولیمپوس لذت می برید.




چگونه می توان به PHASELIS رسید؟


Phaselis با داشتن سه بندرگاه ، یک ایستگاه محبوب برای بسیاری از سفرهای قایق و سفرهای آبی در منطقه است. کسانی که ترجیح می دهند در جاده رانندگی نکنند ، می توانند از آنتالیا اوتوگار یا آکواریوم آنتالیا و همچنین از کمر ، الیمپوس و اوریال یک مینی بوس یا دالموش را بگیرند. اگر رانندگی می کنید ، Phaselis بسیار آسان است که در امتداد D400 بین Tekirova و Kemer قرار دارد. اگر دوست دارید قدم بزنید ، Phaselis در مسیر جاده مشخور لیکان  Lycian قرار دارد!


هزینه بازدید از سایت باستانی فازلیس


هزینه ورودی در سال 2019 برای هر نفر 30 لیر است. پارک ملی و سایت از 8 صبح تا 7 عصر از 15 آوریل تا 2 اکتبر باز است. در طول فصل زمستان ، این پارک در ساعت 8 صبح باز می شود و در ساعت 6 عصر تعطیل است. دفتر بلیط در ساعت 4:30 عصر زمستان تعطیل است


تاریخچه فازلیس


این شهر توسط رودیان در 700 سال قبل از میلاد تأسیس شد. به دلیل قرار گرفتن در یک isthmus که دو بندر را از هم جدا می کند ، به مهمترین شهر بندر شرقی لیکیا و مرکز مهم تجارت بین یونان ، آسیا ، مصر و فننیا تبدیل شد ، اگرچه متعلق به لیگ لیکیان نبود. این شهر پس از تسخیر آسیای صغیر توسط ایرانیان به اسارت درآمد. سیمون ، در سال 468 پیش از میلاد ، به این شهر حمله کرد و در کنفدراسیون دلیان ثبت نام کرد. بعدها اسیر اسکندر بزرگ شد.پس از مرگ الكساندر ، این شهر از سال 209 قبل از میلاد تا 197 قبل از میلاد در سلسله مصر ، تحت سلسله بطلمیوس و با انعقاد پیمان آپامه ، به همراه سایر شهرهای لیكیا به دست پرادای رودی سپرده شد. از سال 190 قبل از میلاد تا 160 قبل از میلاد تحت هژمونی رودیان باقی ماند ، اما پس از 160 سال قبل از میلاد مسیح تحت حاکمیت روم به کنفدراسیون لیکیان جذب شد. Phaselis ، مانند Olympos ، در قرن اول قبل از میلاد از سوی دزدان دریایی مورد تهدید دائمی قرار گرفت و این شهر حتی توسط دزدان دریایی Zekenites به مدت یک دوره تصرف شد فازلیس زادگاه شاعر و مداح تئودکتس بود. همچنین به گلهای رز مشهور است.برای دیدن این بندر از طریق تور ارزان آنتالیا با توریاب در ارتباط باشید.


کد N2273041

وبگردی