آفتاب

دستگیری تحت تعقیب‌ترین مجرم انگلیس

دستگیری تحت تعقیب‌ترین مجرم انگلیس

«شین اوبراین» 31 ساله که در یک کافه، با خونسردی گلوی یک جوان 21 ساله را بریده و سپس از انگلیس گریخته بود، بعد از 3 سال و نیم جست‌وجوی پلیس، دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب آنلاین و به نقل از سان، شین اوبراین در یک کافه با «هنسون» 21 ساله روبرو شد، بدون این که درگیری جدی رخ دهد، چاقویی که پشتش پنهان کرده بود را بالا آورد و گردن قربانی نگون‌بختش را 37 سانتی‌متر، از گوش چپ تا سینه راستش (در فاصله‌ای 85 سانتی‌متری) برید، سپس کافه را ترک کرد و به فرودگاه رفت و سوار جت اختصاصی شد که یک دلال مواد مخدر برایش تهیه کرده بود و به هلند گریخت.

پلیس 3 سال و نیم دنبال او می‌گشت تا اینکه قاتل فراری را در رومانی پیدا و دستگیر کرد.

اوبراین که 2 فرزند دارد، بعد از فرار، موهایش را بلند کرد، ریش گذاشت، خالکوبی نام دخترش را با یک خالکوبی جدید و بزرگ پوشاند تا راحت شناخته نشود و با مدارک جعلی، از این کشور به آن کشور، از جمله آلمان، بلژیک و چک رفت تا کار ماموران برای دستگیریش دشوار شود. در این مدت، «یوروپل» و «اینترپل» نام شین اوبراین را در زمره تحت تعقیب‌ترین فراریان قرار دادند اما عجیب اینجا است که او یک بار در سال 2017 در پراگ به دلیل نزاع دستگیر شد، ولی پلیس متوجه نشد کسی که خود را «انزو ملونچلی» معرفی می‌کند، یک قاتل تحت تعقیب است و او پس از گذاشتن وثیقه، فرار کرد.

سرانجام شین در رومانی دستگیر و به انگلیس بازگردانده شد تا در دادگاه روبروی هیات منصفه قرار بگیرد، هیات منصفه‌ای که پس از تنها 55 دقیقه او را گناهکار شناخت و دادگاه هم حکم حبس ابد را برایش صادر کرد.

کد N2270220

وبگردی