آفتاب

جنگ داخلی در مکزیک بر سر آووکادو!

جنگ داخلی در مکزیک بر سر آووکادو!

علاقه آمریکایی‌ها به آووکادو بالا گرفته و بازار تولید و فروش آن را در مکزیک رونق داده؛ اما حالا کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک وارد تجارت اووکادو شده‌اند و همین مساله باعث شده تا کشاورزها نیز دست به اسلحه ببرند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، کشاورزهای مکزیکی که به کار تولید آووکادو مشغولند، اکنون به ناچار به اسلحه مجهز شده‌اند تا جلوی دزدها و کارتل‌های مواد مخدر که سراغ «طلای سبز» می‌آیند را بگیرند.

در ایالت «میچواکان» که محل اصلی پرورش آووکادو در مکزیک و صادرات آن به آمریکا است، کشاورزهای مسلح به مسلسل‌های مدرن، نیروی نظامی ‌خودشان را راه انداخته‌اند و ایستگاه‌های بازرسی گذاشته‌اند تا مانع از سرقت محصول خود شوند؛ محصولی که سبب شده تا این ایالت فقیر، رونق پیدا کند اما با آمدن پول به شهرها، دزدها، آدم‌رباها و زورگیرها هم زیاد شده‌اند. کارتل‌های مواد مخدر مکزیک هم که به خاطر خشونت‌شان در دنیا معروف هستند، دست به قتل‌های فجیع می‌زنند، برای قدرتنمایی جنازه‌ها را از پل‌ها آویزان می‌کنند و کاری هم از دست پلیس برنمی‌آید. خشونت در این منطقه به حدی بالا گرفته که تابستان، گانگسترها تیم بازرسان وزارت کشاورزی آمریکا را که برای بررسی محصولات به میچواکان رفته بودند، دزدیدند.

کشاورزها هم که به خوبی می‌دانند با از دست رفتن پول آووکادو، دوباره زیر سایه فقر خواهند رفت، دست به کار شده‌اند و برای محافظت از محصول آووکادو و تامین امنیت منطقه در مقابل دست قاچاقچی‌ها و دزدها، دست به سلاح برده‌اند.

ارزش آووکادوی صادر شده از مکزیک به آمریکا در سال به 2 میلیارد و 400 میلیون دلار می‌رسد.
کد N2270218

وبگردی