آفتاب

سیر تکامل عایق الاستومری پافلکس و بکارگیری تکنولوژی برتر در عایق کاری

سیر تکامل عایق الاستومری پافلکس و بکارگیری تکنولوژی برتر در عایق کاری

سیر تکامل عایق های الاستومری سلول بسته از اوایل سال 1950 میلادی آغاز شد و به سرعت پیشرفت کرد و تاثیر قابل ملاحظه ای بر روند عایق کاری گذاشت.

ویژگی سلول بسته بودن این عایق ها باعث مقاومت بالای رطوبتی عایق الاستومری میشود. این ویژگی سلول بسته بودن همچنین باعث پایداری و مقاومت حرارتی بالا نیز میشود .


چنانچه  عایقی مرطوب باشد، به این دلیل که مایعات قدرت انتقال حرارتی تقریبا بالایی دارند  مقاومت حرارتی کمی  خواهد داشت. بنابراین سلول بسته بودن عایق های الاستومری   و مقاومت عایق در برابر نفوذ آب  منجر به افزایش  مقاومت حرارتی عایق  میگردد.

عایق های الاستومری در دهه 1950 توسعه یافت. استفاده صنعتی از عایق های الاستومری و دیگر مواد پایه پلیمری باعث شد  مواد مصنوعی و شیمیایی جایگزین مواد طبیعی در عایق کاری شود  .به دلیل عدم نیاز به محافظهای رطوبتی  عایق های الاستومری به سرعت رشد کرد. عایق الاستومری جایگزین عایق های سنتی شد که  کیفیت بالای عایق ، نصب آسان و عملکرد مناسب عایق در این پیشرفت موثر بود.

مقوله بهینه سازی مصرف انرژی

یکی از موضوعات مهم در دهه اخیر میباشد  و هرگونه اقدامی که باعث صرفه جویی درمصرف انرژی شود می تواند به جهش بسیار بزرگی در زمینه افتصادی منجر گردد . جلوگیری از اتلاف حرارتی تجهیزات ساختمانی و  تأسیسات مکانیکی یکی از روش های اساسی در  کاهش مصرف انرژی و سوخت می باشد که از آن جمله میتوان به  عایق کاری تجهیزات و لوله ها درتاسیسات ساختمانی اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی ایفا میکند .

عایق الاستومری در تاسیسات  گرمایشی، برای کاهش تلفات حرارتی (سطوح مختلف ساختمان ، لوله‌ و اتصالات ، کانال‌ها و مخازن) وهچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و انتقال صدا استفاده می‌شود.


روش های  الگوی مصرف انرژی در تاسیسات ساختمانی :

1. روش معماري: دراین روش طراحان قبل از شروع ساخت بنا ، یک طراحی معماری متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه جهت کاهش مصرف انرژی ساختمان انجام میدهند که این روش نسبت به روش های دیگر دارای مزیت می باشد .

2. روش تاسیساتی: بهبود سیستم‌ های روشنایی و تجهیزات حرارتی و برودتی  ، افزايش سهم منابع انرژی‌ نو در تأمین انرژي ساختمان و عایق سازی لوله های تاسیساتی ساختمان ، مخازن  و سردخانه ها و ...

3. روش ساختمانی : بالا بردن مقاومت ساختمان در برابر حرارت ، افزایش هوا بندي ساختمان ، به کارگیری مصالحی که توانایی ساختمان را در برابر  نفوذ عوامل خارجی افزایش می دهند.


استفاده از عایق کاری در  ساختمان

با بکارگیری عایق الاستومری می توان یک ساختمان را درفصل  زمستان 5 درجه گرم تر و درفصل  تابستان 10 درجه خنک تر نگه داشت. عایق کاری نقش چشمگیری  در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد.


صرفه جویی در وقت و هزینه با بکارگیری عایق الاستومری

صرفه جویی در انرژی علاوه بر صرفه جویی اقتصادی  باعت میشود آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود . کارآمد ترین روش صرفه جویی انرژی ، عایقکاری ساختمان و به خصوص عایقکاری لوله هاست که باعث  کاهش بسیار زیادی در مصرف انرژی می شود.از آنجا که امروزه لوله های ساختمانی بیشتر از جنس پلاستیک ساخته شده اند و پلاستیک انتقال حرارتی کمتری نسبت به فلزات دارد، این تلقی وجود دارد که لوله های پلاستیکی به عایق کاری نیازی ندارد. درصورتی که طبق تحقیقات انجام شده استفاده از عایق در لوله های پلاستیکی تا 75 درصد باعث کاهش مصرف انرژی و کم شدن اتلاف حرارتی می گردد.

عایق الاستومری لوله ای پافلکس  به صورت شاخه های 2 متری از سایز 6mm الی 114mm در ضخامت های 6mm،9mm،13mm،19mm،25mm,32mm   تولید می شوند این عایق ها به دلیل ضریب هدایت گرمایی پایینی که دارند جهت عایقکاری لوله ها در سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای بسته استفاده می شود.عایق های لوله ای pa-flex  مطابق با استانداردهای محیط زیست می باشد و از زنگ زدگی لوله های قلزی جلوگیری میکند.


منبع: پافلکس
کد N2267569

وبگردی