آفتاب
وزیر بهداشت در اختتامیه اجلاس تهران؛

پوشش همگانی سلامت بدون مراقبت‌های بهداشتی اولیه ممکن نیست

پوشش همگانی سلامت بدون مراقبت‌های بهداشتی اولیه ممکن نیست

​​​​​​​وزیر بهداشت گفت: کشورهایی که در زمینه مراقبت های بهداشتی اولیه در منطقه مدیترانه شرقی پیشرفت کردند باید به سایر کشورها کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی در اختتامیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، گفت: از دبیر کل و مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت،‌ معاونان آنها،  وزرای بهداشت کشورهای منطقه و معاونین کشورهای مختلف که تشریف آوردند، تمام کارشناسان و اعضای WHO، یونیسف و سازمان‌های بین المللی که در این نشست حضور دارند، همچنین از  همکارانم که در برگزاری مراسم ماه‌ها تلاش کردند، از معاونت‌های وزارت بهداشت که در این راستا تلاش کردند و از اصحاب رسانه و صدا و سیما تقدیر و تشکر می کنم.

وی بیان کرد: کشورهایی که در زمینه مراقبت های بهداشتی اولیه در منطقه مدیترانه شرقی پیشرفت کردند باید به سایر کشورها کمک کنند، زیرا رفتن به سمت پوشش همگانی سلامت، بدون رسیدن به مراقبت های بهداشتی اولیه امکان پذیر نیست.

نمکی عنوان کرد: در منطقه ای هستیم که حل مشکلات آن به راه حل های متنوع نیاز دارد و نمی توانیم بگوییم بیماری های غیرواگیر فقط مشکل منطقه ما است. حتی در کشورهایی که در زمینه بیماری های واگیر موفقیت داشتیم، باز هم نقاط خطر درباره بیماری های واگیر داریم که در بسیاری از مواقع این بیماری ها از مرزها منتقل می شوند. بنابراین با مدیریت سازمان جهانی بهداشت باید برنامه های مشترکی با یکدیگر داشته باشیم. این برنامه ها باید هم بیماری های واگیر و هم غیرواگیر را در کنار هم در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: امروز بیش از همیشه به هم نیاز داریم و باید تجربه ها را در اختیار هم بگذاریم. زیرا بدون همدلی و مشارکت نمی توانیم در هیچ کشوری بیماری ها را کنترل کرده و به سطح بالای خدمات بهداشتی و درمان برسیم.

وزیر بهداشت گفت: در شرایط سخت تحریم تلاش کردیم که نه تنها عقب گرد نکنیم، بلکه گام هایی رو به جلو برداریم و در ماه های آتی، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را برای جامعه محور کردن سلامت، اجرایی می کنیم.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی بعد از ظهر پنج شنبه به کار خود پایان  داد.
کد N2266778

وبگردی