آفتاب

جان باختن دو کارگر در پی ریزش معدن طبس

جان باختن دو کارگر در پی ریزش معدن طبس

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پرورده طبس، از ریزش معدن سامان کاوش متعلق به بخش خصوصی این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه دو کارگر در این حادثه جان باختند.

رمضان کریتی ثانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ساعت 13 امروز تونل کارگاه شرکت سامان کاوش از مجموعه پروده ۴ ریزش کرد و تا ساعت ۱۶ عملیات امدادرسانی ادامه داشت.

وی افزود: در طی این حادثه دو کارگر غیربومی که از شمال کشور مشغول فعالیت در این معدن بودند، مجروح می‌شوند.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پرورده طبس بیان کرد: به دلیل تاریکی هوا امکان پرواز اورژانس هوایی وجود نداشت و نیروهای اورژانس این دو نفر را به منطقه زغال سنگ طبس برای رسیدن به منطقه‌ای مساعدتر منتقل می کنند.

کریتی یادآور شد: عملیات احیا بر روی این دو کارگر انجام می‌شود که به دلیل مساعد نبودن حال آن‌ها فوت می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این‌باره گفت: ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه الی ۱۶ در اثر ریزش بخشی از تونل استخراجی معدن بلوک ۴ پرورده ۴ طبس دو نفر از کارگران و پرسنل معدن زیر آوار ماندند.

داوود شهرکی ادامه داد: این دو نفر پس از تلاش نیروهای امداد و خروج از زیر آوار و انتقال به بیمارستان فوت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر حادثه کنترل شده است و اکنون مورد دیگری در این معدن وجود ندارد.

شهرکی با بیان اینکه این ریزش مقطعی بوده است، تصریح کرد: این معدن از معادن طرح توسعه‌ای است که از طریق ایمیدرو انجام شده و از محدوده‌های جدید واگذاری است.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی در مجموع با وجود داشتن ۵۰ معدن و تونل استخراجی، کمترین حادثه را در معادن داشته است که امیدواریم دیگر شاهد حوادث اینچنینی نباشیم.
کد N2266585

وبگردی