آفتاب

ایران با ۳ مدال به کار خود در بازی‌های جهانی ساحلی پایان داد

ایران با ۳ مدال به کار خود در بازی‌های جهانی ساحلی پایان داد

مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب در رشته‌های کشتی فرنگی، کاراته و فوتبال ساحلی دستاورد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های جهانی ساحلی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بازی‌های جهانی ورزش‌های ساحلی با حضور ۱۳۰۰ ورزشکار از ۹۳ کشور از ۱۹ مهر به میزبانی قطر برگزار شد.


کاروان ورزشی ایران نیز با ۱۷ ورزشکار به این دوره از بازی‌ها اعزام شد که ۱۲ ورزشکار را تیم فوتبال ساحلی تشکیل می‌دادند.  


ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران با غلبه بر تیم‌های اوکراین، سنگال و پاراگوئه به دیدار نیمه نهایی رسیدند. در این مرحله با قبول شکست برابر روسیه از راهیابی به فینال بازماندند تا در دیدار رده‌بندی به مصاف ایتالیا بروند.


پابرهنه‌های فوتبال ساحلی ایران بعد از تساوی ۵ بر ۵ در وقت اضافه برابر ایتالیا، در ضربات پنالتی با به ثمر رساندن ۳ گل پیروز میدان شدند و مدال برنز این دوره از بازی‌ها را بدست آوردند.


فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی نیز نمایندگان کاراته کشورمان در این دوره از بازی‌های ساحلی جهانی بودند که فاطمه صادقی موفق به کسب مدال نقره شد.

صادقی که به تازگی از تیم ملی امید به بزرگسالان آمده با شکست تمام حریفان قدرتمند خود به فینال رسید و در دیدار پایانی برابر سانچز اسپانیایی مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.


ابوالفضل شهرجردی دیگر نماینده کشورمان در کاتا بود. او در گروه A با بوتاند ناگی از مجارستان، فلیپه کنتراراس از کلمبیا، ایلیا اسمورگانر از آلمان، احمد زیگی زارستا از اندونزی، مین داک از فرانسه، آریل تورس از آمریکا و علی صاف اوغلو از ترکیه همگروه شد و نتوانست به دور بعد صعود کند.


فدراسیون کشتی در دوران طولانی سرپرستی و به دلیل حضور در مسابقات کسب سهمیه، این بازی‌ها را فراموش کرده بود. اما بعد از رایزنی رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران، صاحب یک سهمیه شد تا پویا رحمانی ملی پوش مازندرانی جواز حضور در این بازی‌ها را بدست آورد.

رحمانی با قدرت و تکنیکی مثال زدنی توانست در کمتر از ۵ ساعت، ۶ حریف قدرتمند از کشورهای ترکیه، برزیل، آمریکا، یونان و آذربایجان را مقتدترانه از پیش رو برداشته و ‌مدال طلای این بازی‌ها را بر گردن آویزد.

در پایان مسابقات سنگ نوردی نخستین دوره بازی‌های جهانی ساحلی نیز الناز رکابی و  علی برات زاده با کسب دو امتیاز تاپ و ۴ امتیاز  bonus  به ترتیب در جایگاه نهم و چهاردهم ایستادند و از راهیابی به مرحله پایانی بازماندند تا این تیم تنها رشته بی مدال کاروان باشد.
کد N2266320

وبگردی