آفتاب

پنجمین جدال مهرماهی بحرین و ایران؛ به یاد باخت شوم در منامه و ۶تای کی‌روش

پنجمین جدال مهرماهی بحرین و ایران؛ به یاد باخت شوم در منامه و ۶تای کی‌روش

تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین برای پنجمین بار در مهرماه به مصاف هم خواهند رفت.

ایرنا: سه‌شنبه شب ورزشگاه ملی بحرین میزبان تیم‌های فوتبال بحرین و ایران خواهد بود. دیداری که در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به انجام می‌رسد. این، هجدهمین جدال بحرین و ایران در مسابقات مختلف است. همچنین پنجمین دیداری خواهد بود که در مهرماه برگزار می‌شود. در چهار مسابقه قبلی در اولین ماه سومین فصل سال، ۲ برد برای ملی‌پوشان ایرانی به دست آمده، یک بار بحرین به برتری رسیده و بازی دیگر با تساوی خاتمه پیدا کرده است.


نخستین پیکار ایران و بحرین در مهرماه به سال ۱۳۷۳ برمی‌گردد. بازی‌های آسیایی هیروشیمای ۱۹۹۴ که شاگردان استانکو پوکله‌پوویچ رو در روی بحرین قرار گرفتند و در پایان با مساوی بدون گل متوقف شدند. ایران در آن دوره از مسابقات در همان مرحله گروهی از دور بازی‌ها کنار رفت.


۲۹ مهرماه ۱۳۸۰ بدون تردید یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران است. تیم دوست داشتنی و پرستاره میروسلاو بلاژه‌ویچ ۱۵ امتیازی بود و با یک پیروزی مقابل بحرین می‌توانست به طور مستقیم راهی جام جهانی ۲۰۰۲ شود اما در نهایت با نتیجه سه بر یک شکست خورد و به هدف خود نرسید. در آن بازی عجیب که حواشی زیادی قبل و بعد از آن به وجود آمد، علی دایی زننده تک گل ایران بود و سیروس دین‌محمدی به همراه علیرضا واحدی‌نیکبخت از زمین اخراج شدند. گل‌های تیم بحرین توسط مرزوقی، محمد حسین علی و محمد حسین به ثمر رسید.


دوم مهرماه ۱۳۸۹ و در جریان مسابقات غرب آسیای سال ۲۰۱۰  بار دیگر شاهد تقابل ایران و بحرین بودیم. دیداری که ملی پوشان با سه گل بردند. این مسابقه در امان پایتخت اردن به انجام رسید و هدایت ملی پوشان به عهده افشین قطبی بود. هادی عقیلی (۲ بار) و مهرداد اولادی گلزنان ایران بودند.


۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۰ هم آخرین تقابل مهرماهی ۲ تیم پیش از دیدار سه‌شنبه شب بود. جایی که تیم کارلوس کی‌روش حریف خود را با ۶ گل تحقیر کرد. در آن دیدار که بحرین یک اخراجی زودهنگام داشت، سید جلال حسینی، مجتبی جباری، هادی عقیلی، آندرانیک تیموریان، کریم انصاری‌فرد و غلامرضا رضایی موفق به گلزنی شدند و شبی فراموش نشدنی را ساختند.


حالا بعد از حدود هشت سال بار دیگر ایران و بحرین در هفتمین ماه سال باید به مصاف یکدیگر بروند. باید دید ویلموتس می‌تواند ایران را به سومین برد پیاپی خود در مهرماه مقابل بحرین برساند یا خیر؟
کد N2264265

وبگردی