آفتاب

حرکت یگان‌های ارتش سوریه به سوی مناطق شمال این کشور | استقرار نیروهای روس و سوری

حرکت یگان‌های ارتش سوریه به سوی مناطق شمال این کشور | استقرار نیروهای روس و سوری

خبرگزاری رسمی سوریه از آغاز حرکت یگان‌هایی از ارتش این کشور به سوی مناطق شمال سوریه خبر داد. همچنین برخی منابع از استقرار نیروهای دو ارتش سوریه و روسیه در محور ساجور در منبج خبر دادند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: یگان‌هایی از ارتش سوریه حرکت خود به سوی مناطق شمال این کشور را جهت مقابله با عملیات ترکیه در خاک این کشور موسوم به "چشمه صلح" آغاز کردند.


طبق برخی اطلاعات، ارتش سوریه از منطقه المنصوره و الطبقه وارد شهر عین عیسی در حومه شمالی رقه خواهد شد.


برخی منابع نیز امروز (یکشنبه) از توافق نیروهای سوریه دوموکراتیک با ورود ارتش سوریه به شهرهای منبج و عین العرب خبر داده بودند.


پیشتر ارتش سوریه تجیهزات نظامی، مهمات و نیروهای خود را به اطراف شهر منبج اعزام کرده و اقداماتی را برای تقویت حضور خود در اطراف رودخانه فرات در مقابل مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه شرقی دیرالزور در پیش گرفته بود.


برخی منابع نیز به شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه و یگان‌هایی از نیروهای روس استقرار در محور ساجور که منبج را به شهر جرابلس متصل می‌کند، آغاز کردند.


نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کردند، با این توافق فرصتی برای آزادی‌سازی دیگر مناطق همانند عفرین از کنترل ارتش ترکیه ایجاد می‌شود.
کد N2264232

وبگردی