آفتاب
وزیر بهداشت سودان؛

کشورهای حاضر در اجلاس وزرای بهداشت به یکدیگر کمک کنند

کشورهای حاضر در اجلاس وزرای بهداشت به یکدیگر کمک کنند

وزیر بهداشت سودان گفت: کشورهای حاضر در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، می‌توانند در زمینه‌ها همکاری های دوجانبه و چندجانبه به همدیگر کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «اکرم التوم» در بدو ورود به تهران با تقدیر از سازمان بهداشت جهانی و وزرای بهداشت منطقه و هیئت‌های همراه آنها برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی و همچنین از کشور جمهوری اسلامی ایران که میزبان این نشست است، افزود: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران توانسته است از طرق مختلف دسترسی مردم را به خدمات بهداشتی فراهم کند و با روش های مختلف پوشش های خوبی در حوزه بهداشتی داشته است. سلامت مردم در گرو مشارکت های مردمی و هماهنگی های بین بخشی بوده و نکته مهم این که لحاظ سلامت در تمامی سیاست‌های توسعه‌ای، بسیار پر اهمیت است.

وزیر بهداشت سودان با اشاره به اینکه اگر کشورها بتوانند به عوامل موثر بر سلامت مثل فقر، بی‌سوادی و مشکلات اقتصادی و دسترسی به آب آشامیدنی سالم برسند،  قطعاً پیشرفت‌های بیشتری در زمینه سلامت خواهند داشت، تصریح کرد: باید هر دو کشور ایران و سودان با توجه به موقعیتی که دارند به مسئله سلامت اهمیت ویژه ای دهند و از سازمان جهانی بهداشت برای ایجاد زمینه های مناسب برای بهبود سایر نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک گیرند.

وی اظهار کرد: از ۲۲ کشور منطقه که در این اجلاس شرکت دارند، کشورهایی هستند  که اقدامات بسیار خوبی در زمینه بیماری‌هایی همچون سل، ایدز و کاهش مرگ و میر مادران و کودکان داشته و به توفیقاتی دست یافته‌اند و می‌توانند در این زمینه‌ها همکاری های دوجانبه و چندجانبه داشته و به همدیگر کمک کنند.

اکرم التوم ابراز امیدواری کرد این اجلاس، ساختار لازم را برای همکاری کشورهای شرکت کننده ایجاد کند و انتظار داریم که اسناد و توافقاتی که در این اجلاس منعقد می‌شود، بتواند به نفع تمام مردم منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه ما همواره شایسته دریافت خدمات بهتر هستند و باید حق خود را از کشورهای دیگر بگیرند.
کد N2264221

وبگردی