آفتاب
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس:

حمله به نفتکش ایرانی حرکتی بُزدلانه بود | ایران اینگونه اقدامات را بی پاسخ نمی‌گذارد

حمله به نفتکش ایرانی حرکتی بُزدلانه بود | ایران اینگونه اقدامات را بی پاسخ نمی‌گذارد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون برای معرفی عامل حادثه رخ داده برای نفتکش ایرانی زود است، گفت: این اقدام یک حرکت بُزدلانه بود که قطعا پس از روشن شدن جزئیات ماجرا بی پاسخ نخواهد ماند.



اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه رخ داده برای نفتکش ایرانی در دریای سرخ بیان کرد: نفتکش ایرانی بدون اینکه هیچ تخلفی مرتکب شده باشد با رعایت مقررات بین‌المللی در حال حرکت بوده است اما به فاصله کوتاهی دو انفجار بر اثر اصابت یک شیء خارجی در بدنه کشتی رخ داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در ابتدا با وارد شدن نفت‌ها به آب آلودگی کمی ایجاد شده است اما از آنجا که کشتی مجهز بوده کادر کشتی با مهارت خوبی که داشتند توانستند وضعیت را کنترل کرده و باکس‌هایی که آسیب دیده بودند نفت‌شان تخلیه شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از نظر مقررات بین‌المللی کشتی که آسیب دیده است دیگر نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد و باید به مبدأ بازگردد. این کشتی نیز ظرف ۸ الی ۹ روز آینده به بندر عباس باز خواهد گشت.

قره خانی در ادامه تاکید کرد: مسلما کشتی مورد اصابت قرار گرفته است ولی اکنون نمی‌توان گفت که از ناحیه کدام کشور این اتفاق رخ داده است بلکه باید کار کارشناسی با حضور کارشناسان نظامی، امنیتی و فنی انجام شود و سپس مقصر این حادثه معرفی گردد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ گاه اینگونه اقدامات را بی پاسخ نگذاشته است، بیان کرد: ایران همواره پرقدرت و با صلابت و هوشمندانه پاسخ دشمنان خود را داده است و در این باره نیز پس از روشن شدن جزئیات ماجرا پاسخ لازم داده می‌شود. این اقدام یک حرکت بُزدلانه بود و حادثه بزرگی از نظر ما به شمار نمی‌رود.

قره خانی در پایان افزود: از آنجا که اکنون ایران با بزرگواری در راستای بهبود روابط با کشورهای عرب منطقه گام برداشته است، این ماجرا می‌تواند شیطنتی برای جلوگیری از بهبود روابط منطقه‌ای باشد. از سوی دیگر قدرت‌های استکباری به دنبال خودنمایی در منطقه هستند اما باید بدانند که با این اقدام راه به جایی نمی‌برند.
کد N2264206

وبگردی