آفتاب

احتمال یک طرفه شدن مسیرهای بازگشت زائران کربلا به کشور

احتمال یک طرفه شدن مسیرهای بازگشت زائران کربلا به کشور

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: احتمال دارد ظرف دو روز آینده به دلیل حجم بازگشت زائران کربلا به کشور، طرح هایی از جمله یک طرفه شدن برخی از مسیرهای بازگشت مرزهای چهارگانه اعم از مهران، شلمچه، چزابه و خسروی به کشور اجرا شود.

سردار سیدتیمور حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: اکنون وضعیت ترافیکی در مرزهای چهارگانه آرام و روان است اما در مسیر ایلام به مهران حجم نسبتا سنگینی نسبت به سایر محورها گزارش شده است.


وی به زائران کربلا توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد اجتناب کرده و با وجود خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند؛ چرا که در چند روز گذشته علت بسیاری از تصادفات در مسیرهای منتهی به کربلا عجله و شتاب و خواب آلود بودن راننده بوده است.


رئیس پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: طی دو روز آینده نیز با موج بازگشت زائران مواجه می شویم بر این اساس پیش بینی های لازم انجام شده است تا با اجرای طرح هایی ترافیکی در مسیرهای بازگشت از کربلا به ایران از حوادث احتمالی جلوگیری شود.


سردار حسینی افزود: به عنوان مثال احتمال دارد با برنامه ریزی مسیر مهران به ایلام، خسروی به سمت اسلام آباد غرب و از قصر شیرین تا سرپل ذهاب در مقطع زمانی خاص یک طرفه شود.


وی ادامه داد: به فراخور وضعیت در جاده‌های منتهی به کشور، تاکتیک‌هایی از جمله یک طرفه شدن برخی از مسیرها انجام می شود و تلاش بر این است که موج بازگشت به خوبی مدیریت شود تا زائران با خیال راحت و همراه با آرامش و امنیت به شهرهای خود بازگردند.


سردار حسینی در توصیه به زائران کربلا، گفت: برای بازگشت به کشور عجله نکنند، اغلب زائران خسته هستند بر این اساس در ابتدا در مکان مناسب استراحت کرده و در طول مسیر از عجله و شتاب پرهیز کنند چرا که برخی از راه های مواصلاتی از جمله ایلام به کرمانشاه جداسازی نشده و راه دو طرفه است و کوچک‌ترین بی احتیاطی و انحراف به چپ و هر گونه تداخل بار، منجر به تصادف می شود و همچنین در برخی نقاط گره ترافیکی ایجاد می کنند.


وی بار دیگر تاکید کرد: زائران حتما استراحت کرده و بعد مسیر بازگشت را طی کنند چرا که طول مسیر بازگشت برای برخی از زائرانی که از استان های آذربایجان، گیلان، مازندران، خراسان و اصفهان به مرزهای چهارگانه آمده اند، طولانی است و چندین صد کیلومتر را طی کرده اند تا خود را به کربلا برسانند. به همین دلیل رانندگی در این مسیرها مستلزم آمادگی جسمانی و بدنی کافی است.
کد N2264001

وبگردی