آفتاب
مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور

جهانگیری: کارنامه دولت تدبیر و امید با سرافرازی و افتخار قابل دفاع است

جهانگیری: کارنامه دولت تدبیر و امید با سرافرازی و افتخار قابل دفاع است

معاون اول رئیس‌جمهور با مقایسه کارنامه دولت‌های یازدهم و دوازدهم با دوره‌های گذشته ریاست جمهوری گفت:کارنامه دولت تدبیر و امید چه در مقایسه با دولت‌های قبل و چه در مقایسه با کشورهای مشابه با سرافرازی و افتخار قابل دفاع است.



به گزارش ایسنا؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح پنج شنبه در همایش سراسری و سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور  افزود: در سال 84 زمانی که دولت آقای خاتمی به آقای احمدی‌نژاد تحویل داده شد میزان برداشت‌مان از میدان گازی، پارس جنوبی تقریبا با میزان برداشت قطر از این میدان مشابه بود.  اما در سال 92 که آقای روحانی دولت را تحویل گفت میزان برداشت قطر از این میدان گازی دو برابر ایران بود.

وی با بیان این‌که «در سال 92 ایران حدود 280 میلیون متر  مکعب قطر، حدود 550 میلیون متر مکعب از میدان گازی مشترک برداشت می‌کردند» ادامه داد: امروز میزان برداشت جمهوری اسلامی ایران از میادین مشترک گازی با افزایش قابل توجهی روبرو شده است.

وی همچنین گفت: در سال 92 از یک منبع نفتی 70 هزار بشکه در روز برداشت می‌کردیم اما امروز از همان جا 350 هزار بشکه روزانه برداشت می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور به برخی پروژه‌هایی که «در دوران دولت تدبیر و امید در کشور به بهره برداری رسیده است» اشاره و خاطرنشان کرد:‌این اقدامات در شرایطی انجام شده که از 6 سالی که از عمر دولت تدبیر و امید گذشته ، در 4 و نیم سال آن کشور در تحریم بوده است.
کد N2262082

وبگردی