آفتاب
در مادرید جای رونالدو خالی است

کالدرون: با سیدجلال مشکلی ندارم / جونیور جدا نمی‌شود / چرا بازیکن استقلال را محروم نکردند؟

کالدرون: با سیدجلال مشکلی ندارم / جونیور جدا نمی‌شود / چرا بازیکن استقلال را محروم نکردند؟

سرمربی پرسپولیس تهران در حاشیه تمرین امروز تیمش پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.



به گزارش ایلنا، گابریل کالدرون در حاشیه جلسه تمرینی امروز بازیکنان پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بدون بازیکنان ملی پوش تمرین را آغاز می‌کنیم و بعد از آخرین تمرین هیچ مصدومی نداشتیم و امروز هم تمام بازیکنان را در اختیار داریم که در خدمت تیم هستند.

کالدرون در واکنش به این سوال که آیا قرار است جونیور براندائو از پرسپولیس جدا شود گفت: نه، در حال حاضر چنین تصمیمی نداریم، جونیور یک بازیکن جوان است که خودش را با شرایط تیم وفق می‌دهد. ما امیدواریم که بتواند یک گل بزند و با آن تماشاگران را خوشحال کند و به سطحی که مدنظر ماست برسد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص انتقادهایی که از خط حمله این تیم می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر الویت ما این است که علیپور به عنوان مهم ترین مهاجم ما پایش به گلزنی باز شود و آخرین بازی او خیلی خوب بازی کرد اما متاسفانه نتوانست گلزنی کند. درباره جونیور از انتقادها آگاه هستم اما او در بازی آخر اصلا بازی نکرد. الان روی جونیور زوم کردند که اصلا در بازی آخر بازی نکرد. ما خیلی از کارها را در زمین خوب انجام می‌دهیم اما در این چند بازی فقط 3 گل زدیم.

او ادامه داد: نمی‌شود که همه تقصیرها را به گردن جونیور انداخت که فقط سه بازی انجام داده است. همانطور که قبلا هم گفتم او گزینه نهم ما بود ولی توقع ما از او این است که یک بازیکن جوان است و امیدواریم که بتواند در نهایت در خدمت تیم باشد و به ما کمک کند. در فوتبال امروز یک مهاجم خوب و گلزن خیلی ارزون نیست مگر اینکه یک بازیکن جوان باشد. مثل عبدی که دربی اولین بازی او بود و همان بازی گل هم زد.

کالدرون درخصوص محرومیت هواداران و دو بازیکنش در دیدار مقابل پیکان تهران عنوان کرد: متوجه نمیشوم مقابل پیکان چرا باید بدون تماشاگر باشیم و به نظرم محرومیت‌ها و جریمه‌هایی به ما داده شده که آن را متوجه نمی‌شوم مثل محرومیت اخیر شجاع خلیل زاده و فرشاد احمدزاده که یک هُل کوچک داد و سه بازی محروم شد و بازیکن استقلال که همین حرکت را انجام داد محروم نشد. این را می‌دانم وقتی یک تیم در زمین خودش بازی میکند محرومیت ها و جریمه ها برای تیمی است که میزبان است. هواداران تراکتور سنگ انداختند، فحاشی کردند و نارنجک هم انداختند اما دیدید که محرومیت آنها بخشیده شد اما حالا نمیدانم که ما چرا باید بدون تماشاگر بازی کنیم. به نظرم در تصمیمات معیارها متفاوت است. امیدوارم که در آینده برای فوتبال ایران یک اتفاقی بیفتد که معیارها برای همه برابر باشد. متوجه نمیشوم که برای یک تیم یک طور تصمیم گرفته می‌شود و برای اتفاق مشابه آنها در تیمی دیگر تصمیم دیگری اتخاذ می‌شود. معیارها باید معقول باشد.

او افزود: من دوست دارم که عدالت برای همه یکسان باشد. بیرانوند را برای آن حرکت محروم کردند و انتظار داشتم که برای تراکتور هم این محرومیت باشد. علی، شجاع و فرشاد را از دست دادیم و از طرفی دیگر محرومیت تراکتور بخشیده می‌شود. شما می‌دانید چرا اما من نمی‌دانم.

سرمربی آرژانتینی درباره اینکه اگر درباره تیم‌ها دیگر صحبت کند از سوی کمیته انضباطی توبیخ می‌شود گفت: من عادت دارم که همیشه آزادانه اظهار نظر کنم. در واقع همیشه به همه تیم‌ها احترام گذاشته‌ام اما نظرم را هم گفته‌ام. امیدوارم حقوقی که همه جای دنیا داشته‌ام را اینجا داشته باشم و آزادانه صحبت کنم. مثل اینکه هر کدام از شما وقتی توقع دارید که عدالت برای همه یکسان باشد.

کالدرون به عنوان سرمربی چقدر مقصر عدم گلزنی است؟ سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سوال گفت: همیشه مربی اولین مسئول تمام اتفاق‌هایی است که در تیم می‌افتد. خودم هم انتقاد می کنم و آمار بازی ها را هم می‌بینم. این مشخص است که تیم هایی که گلزنی نمی کنند، نشان می دهد که مشکل گلزنی دارند. در مادرید جای رونالدو خالی است، ما شرایط همه تیم ها را می بینیم که این اتفاق می افتد و ما هم استثنا نیستیم. من از بازی و روند تیم آگاه هستم، ما در دو بازی آخر خیلی خوب کردیم.

او درباره این صحبت خبرنگار که اعتقاد داشت در بازی با شهر خودرو، میزبان نمایش بهتری داشت، گفت: شما احتمالا آمار را اشتباه دیدید، من آمار بازی را دارم، ما 9 ضربه به دروازه داشتیم آن ها 7 تا. به ما گفتند از لحاظ فیزیکی آماده نیستید چون در لحظه آخر گل خوردید اما ما از تمام تیم های لیگ قهرمانان اروپا بیشتر دویدیم. یوونتوس، اتلتیکو مادرید 114 کیلومتر، آژاکس 118 کیلومتر اما ما تقریبا 120 کیلومتر و 600 متر.

کالدرون در واکنش به این جمله که تیمش کمتر کرنر زد، توضیح داد: ما در عوض 9 ضربه به دروازه داشتیم و شهر خودرو 7 تا. مثل بازی با سپاهان که تک به تک شدیم و گل نزدیم و بعد آن‌ها گل زدند. وقتی بازی را می بازیم شما صحبت می‌کنید و حق با شماست، ما خوب بازی می‌کنیم اما در گلزنی مشکل داریم ولی مشکل حل می‌شود. مطمئنم بازیکنانی هستند که در آینده حل می‌شود.

سرمربی قرمزها راجع به صحبت های خودش درباره سیدجلال تشریح کرد: به نظر من اینجا وقتی یک تیم می‌بازد، بعضی خبرنگاران خبرها را عوض می‌کنند. من گفتم هیچ بازیکنی در تیم من وقتی دو هفته تمرین نمی‌کند و دو روز تمرین کند، این بازیکن نمی تواند در تیم من باشد. حالا وقتی یک بازیکن سنش بالا می‌رود، این احتمال کمتر هم می‌شود. من با سیدجلال مشکلی ندارم و او یک کاپیتان نمونه است، ما رابطه خیلی خوبی باهم داریم، من سه دفاع وسط در حد تیم ملی دارم و مسلما یکی همیشه بیرون می‌ماند. اول فصل گفتید چرا کنعانی بازی نمی‌کند، حالا چون نمی بریم می‌گویید چرا سیدجلال بازی نمی کند. در این باشگاه همیشه مسلما بازیکنان خوبی هستند که بازی نمی‌کنند. وقتی میبریم شما چیزی نمی‌گویید، اما وقتی می‌بازیم می‌گویید چرا؟ من به کار شما احترام می‌گذارم، من کار می کنم که ببرم و اگر نبرم مسئولش من هستم.

کالدرون در پایان در خصوص بازی دادن به حسین ماهینی هم گفت: ماهینی به نظرم آماده است و بازیکن باتجربه ای است، بین المللی است. در اواخر بازی یا بازیکن جوانی مثل عبدی به زمین می آید یا بازیکن باتجربه ای مثل ماهینی. ما چون دقیقه آخر گل خوردیم حالا گفته می شود از لحاظ بدنی آماده نیستیم، ماهینی چرا آمد و... . من می دانم این صحبت ها مطرح می شود اما مشکل اصلی ما همان گلزنی است. یک تیم بزرگ مثل پرسپولیس نمی شود که در 6 بازی 3 گل بزند اما حقیقت این است که ما با سه تیم بزرگ بازی کردیم. امیدوارم در هفته های آینده آمار گلزنی ما بهتر شود.
کد N2262080

وبگردی