آفتاب

بازگشت نجفی به اوین / جزئیات نهایی تا دو هفته آینده اعلام می‌شود

بازگشت نجفی به اوین / جزئیات نهایی تا دو هفته آینده اعلام می‌شود

وکیل اولیای دم میترا استاد گفت: صحنه قتل «میترا استاد» با حضور محمدعلی نجفی مجدد بررسی و قرار شد تا ۲ هفته آینده نظر نهایی اعلام شود.

فارس: مسعود افرازه گفت: امروز صحنه قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران مجدد بررسی شد.


وی گفت: در این جلسه رئیس و مستشاران شعبه ۹ دادگاه کیفری، کارشناس اسلحه که در جلسات دادرسی حضور داشت، محمدعلی نجفی به عنوان متهم، وکلای وی و هیأت جدیدی از کارشناسی اسلحه و پزشکی قانونی حضور داشتند.


وکیل اولیای دم میترا استاد گفت: علی‌رغم اینکه به اینجانبان ابلاغ شده بود که در این جلسه حضور یابیم، متاسفانه از حضور مان در صحنه بررسی مجدد ممانعت به عمل آمد.


وی گفت: ما برحسب وظیفه قانونی و ابلاغی که شده بود تکلیف قانونی خود می‌دانستیم که تا انتهای جلسه بررسی در آنجا بمانیم، اما از محتوای دقیق این جلسه بی‌اطلاعیم.


این وکیل دادگستری گفت: کارشناسان اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند امروز بررسی‌های لازم را در صحنه جرم انجام دهند و مقرر شده که نتیجه نهایی تا دو هفته آینده اعلام شود.


وی در مورد موضوع دفرمه شدن گلوله و بحث قتل شبه عمد، گفت: وکلای آقای نجفی بر این کوشش هستند که قتل عمد را به شبه عمد مبدل کرده و مجازات حبس ۳ تا ۱۰ سال را زایل نمایند؛ آن‌ها معتقدند گلوله به صورت غیر مستقیم به پیکر میترا استاد وارد شده و به همین دلیل دفرمه شده است؛ در حالی که ما قاطعانه و مستند اعلام می‌کنیم شلیک جنایی بدون اصابت به هر محلی و بطور مستقیم از دست چپ وارد و به سینه اصابت شده است.


وی گفت: بر فرض محال اگر چنین بیندیشیم که آقای نجفی قصد کشتن نداشته، اما به دلیل اینکه از سلاح جنگی استفاده کرده و عمل وی نوعاً کشنده بوده است و از طرفی به نقطه حساس بدن یعنی قلب اصابت شده است بنابراین مطابق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مرتکب قتل عمد شده است و مجازات ۳ تا ۱۰ سال حبس در انتظار ایشان است؛ متأسفانه آنچه به نظر مغفول افتاده عمل نوعا کشنده متهم و آلت قتاله است.


افرازه گفت: امیدواریم آنچه پس از رضایت اولیای دم در روند پیگیری پرونده اتفاق خواهد افتاد به مثابه حمله به دروازه خالی و بدون دفاع نباشد.


وکیل اولیای دم میترا استاد در مورد وضعیت آقای نجفی گفت: ایشان تحت الحفظ به صحنه بررسی قتل آمد؛ وی بازداشت است و مجدد نیز به بازداشتگاه اوین منتقل شد.
کد N2260787

وبگردی