آفتاب

دره ای مقدس در قشم

دره ای مقدس در قشم

مناطق جنوبی کشورمان دارای جاذبه های توریستی زیادی است که تماشای آن ها برای هر ایرانی خالی از لطف نیست.

یکی از شاخص ترین مکان هایی که در جزیره قشم وجود دارد و توجه توریست های داخلی و خارجی را به خود جلب نموده، دره ای بسیارزیبا به نام چاهکوه می باشد. این مکان به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم به شمار می رود.


توریست های کشورمان به چند دسته تقسیم می شوند، برخی علاقه دارند به مکان های مذهبی سفر کنند و اغلب تور مشهد را انتخاب می کنند و برخی دیگر به بازدید از مکان های بکر و زیبایی های طبیعت علاقه دارند؛ اگر شما هم جزء دسته دوم هستید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

این دره در فاصله 70 کیلومتری قشم در جوار روستای چاهوی واقع شده است. عمق این دره در حدود 100 متر بوده و دیواره های بلندی دارد. بخش ابتدایی تنگه عریض بوده ولی هر چه به سمت جلو می روید، عرض آن کم می شود تا جایی که حرکت کردن در میان آن دشوار می گردد.


در دره چاهکوه صخره ها، شیارها، حفره های عجیب و تندیس هایی زیبا وجود دارد که به صورت کاملا طبیعی ایجاد شده اند و همین امر تعجب گردشگران تور قشم را بر می انگیزد. در زمان های گذشته باران هایی که می بارید در سطح تنگه جریان پیدا می کرد اما بعد از مدتی (بیش از 400 سال پیش) بومیان به این نتیجه رسیدند که تعدادی چاه در کف دره حفر کنند تا آب باران در آن ها جمع آوری گردد؛ وجود این چاه ها زیبایی های تنگه چاهکوه را دوچندان کرده است.


دیواره های مرتفع دره سبب شده نور کمی داخل آن وجود داشته باشد. به هنگام شب این دره مکان مناسبی برای تماشای آسمان پرستاره قشم می باشد که آرامشی بی نهایت را برای شما رقم می زند.


گردشگران تور کیش هم به این موضوع اذعان دارند که هیچ یک از جاذبه های توریستی این جزیره به زیبایی تنگه چاهکوه نمی باشد.


کد N2259983

وبگردی