آفتاب

یکی از نقاط درخشان کارنامه نظام خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر است

یکی از نقاط درخشان کارنامه نظام خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر است

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه روستاییان و عشایر ذخایر ارزشمند کشور هستند گفت: یکی از نقاط درخشان کارنامه نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر است.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری امروز و در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌های در مسیر توسعه است و با توجه به اینکه مرز مشترک با افغانستان دارد می‌توانیم از این طریق تعاملات خود را با این کشور افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت برای توسعه تجارت خارجی و تعاملات با کشور همسایه در برنامه قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: از آنجایی که خراسان جنوبی در مسیر توسعه خط ریلی چابهار به مشهد قرار دارد در آینده این توسعه تسریع می‌یابد و این خط ریلی به تبادلات بین‌المللی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به همایش ملی روز روستا و عشایر یادآور شد: این همایش برای نخستین بار به غیر از پایتخت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد.

اسحاق جهانگیری بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری در این سفر به همراه شماری از وزیران و مسئولان کشوری در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امسال نخستین بار در استانی غیر از پایتخت برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی می‌کند.

وزرای جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه جمعی از معاونان وزرا و مسئولان کشوری با معاون اول رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی آمدند و با حضور آنان در مناطق مختلف استان برخی طرح های عمرانی و زیرساختی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

جهانگیری با سفر به بخش درح شهرستان مرزی سربیشه همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر با مردم این منطقه دیدار می‌کند.

بازدید از طرح آبرسانی به بیرجند و نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش روستایی و عشایری از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه است.
کد N2259867

وبگردی