آفتاب
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

اعطای نقدینگی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی به شرکتهای دانش بنیان طی ۱۰ ماه

اعطای نقدینگی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی به شرکتهای دانش بنیان طی ۱۰ ماه

رئیس صندوق نوآوری و شوفایی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته میزان حجم نقدینگی اعطا شده به شرکت های دانش بنیان به واسطه بانک ها و صندوق های پژوهش و فناوری برابر ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی وحدت امروز در حاشیه گردهمایی صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت فولاد که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی طی ده ماه گذشته توانسته میزان ۱۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان اعطا کند.

وی ادامه داد: این میزان حجم نقدینگی به واسطه بانک ها و صندوق های پژوهش و فناوری به شرکت های دانش بنیان بوده است.

رئیس صندوق نوآوری ادامه داد:در حال حاضر توانمندی های شرکت های دانش بنیان حوزه فولاد به مدت سه روز در صندوق ارائه شد که حاصل آن ۱۱۱  قرارداد و تفاهم نامه شرکت ها با ۱۱ شرکت بزرگ فولادی بوده است؛ ارزش این میزان قرارداد و تفاهم نامه ها برابر با ۳۷۵ میلیارد  تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این قرارداد و تفاهم نامه ها با بسته های تشویقی صندوق به قراردادهای قطعی منجر شود، گفت: در حال حاضر ۱۱ شرکت بزرگ فعال در حوزه فولاد به واسطه این رویداد به شرکت های فناور معرفی و با آنها  قراردادی منعقد کرده اند.

وحدت تاکید کرد: تسهیلات لیزینگ و استثناهای صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های بزرگ نوعی جذابیت برای خرید ایجاد می کند زیرا این تسهیلات با نرخ ۹ درصد است که در اختیار خریداران محصولات دانش بنیان قرار می گیرد و این باعث رونق بازار در آن حوزه مورد نظر خواهد شد.

وی با اشاره به رویدادهایی که تاکنون در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده، گفت: در رویدادهای حوزه صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، پهپادها، فضایی، فولاد که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده حوزه صنایع غذایی از سوی صنایع بزرگ بیشترین استقبال را داشته است.

وی ادامه داد: در رویداد ارائه توانمندی های شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حوزه صنایع غذایی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان  قرارداد و تفاهم نامه بین شرکت های دانش بنیان و شرکت های صنعتی بزرگ منعقد شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه فولاد محصولاتی بر پایه دانش تولید می کنند.
کد N2256427

وبگردی